Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Placering av Bindning/Stancen på skidorna !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ErikR" data-source="post: 87656"><p>Hmm vad menar du med "krockar", att två hål kommer på samma ställe och tar i varandra så att säga? Kan dom göra det om man bara flyttar fram nån centimeter som jag antar att man gör på scratchen? Ja jag vet inte... </p><p></p><p>Nostar jag tror inte att det gör så mycket, kör på ett par standarmonterade teneightys nu och jag har inga som helst problem att köra switch i stora hopp eller att rotera. Men jag har aldrig kört på mittmonterat heller så jag vet inte hur det är, förmodligen stabilare att köra switch.. Bakmonterade skidor ska funka till allt medan mittmonterade är bättre i park men sämre i pist och offpist.</p><p></p><p>Men jag litar ändå inte riktigt på Noljas=D, känner många som kört med standardmonterade teneightys som sedan mittmonterat utan problem. Om hålen inte krockar och om det inte påverkar skidan på något annat sätt borde det ju iallafall gå att ha 2 uppsättningar hål. Hörde någonstans att man kan sätta lite fett i dom hål man inte använder.?</p><p></p><p>Alltså, det kan inte bra att skruva upp och tillbaka bindningarna alltför mycket eftersom gängorna i hålen lär bli dåliga. Men om man som du vill jämföra om mittmonterat fungerar bättre bör det väl gå? Men rätta mig om jag har fel, är väl ingen expert på sånt här precis...</p><p></p><p>Och självklart är det ju bättre att bestämma sig för en sak innan man borrar något alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ErikR, post: 87656"] Hmm vad menar du med "krockar", att två hål kommer på samma ställe och tar i varandra så att säga? Kan dom göra det om man bara flyttar fram nån centimeter som jag antar att man gör på scratchen? Ja jag vet inte... Nostar jag tror inte att det gör så mycket, kör på ett par standarmonterade teneightys nu och jag har inga som helst problem att köra switch i stora hopp eller att rotera. Men jag har aldrig kört på mittmonterat heller så jag vet inte hur det är, förmodligen stabilare att köra switch.. Bakmonterade skidor ska funka till allt medan mittmonterade är bättre i park men sämre i pist och offpist. Men jag litar ändå inte riktigt på Noljas=D, känner många som kört med standardmonterade teneightys som sedan mittmonterat utan problem. Om hålen inte krockar och om det inte påverkar skidan på något annat sätt borde det ju iallafall gå att ha 2 uppsättningar hål. Hörde någonstans att man kan sätta lite fett i dom hål man inte använder.? Alltså, det kan inte bra att skruva upp och tillbaka bindningarna alltför mycket eftersom gängorna i hålen lär bli dåliga. Men om man som du vill jämföra om mittmonterat fungerar bättre bör det väl gå? Men rätta mig om jag har fel, är väl ingen expert på sånt här precis... Och självklart är det ju bättre att bestämma sig för en sak innan man borrar något alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Placering av Bindning/Stancen på skidorna !
Tillbaka
Topp