Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Planerat inköp av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonteg" data-source="post: 1097515" data-attributes="member: 164890"><p>Wow vilken härligt svar och förklaring! Tack! ? </p><p>Ja jag fick ett carvingcast på innerskidan som jag inte alls var beredd på. Det var det enda men när jag tänker i efterhand försökte jag mest bara känna hur den kändes i skären. Så egentligen var skidan skön och skulle kunna tänka mig köpa den helt klart. Men frågan är ju om det är 93an eller 100an. Sen att jag kom in på navigator är för jag sett att den har fått bra recensioner. </p><p>Men jag kommer nog köra kanske 80-20 pist vs offpist eller 85-90% pist. Så fokus kommer fortfarande vara pist men vill ha en skida som inte totalt floppar i mjuksnön.</p><p></p><p>Dom närmaste åren kommer det handla om mest pist och lite äventyr ut i offpisten. Sen om jag märker nån dag att jag bara vill köra ofpist kan man ju hyra nån riktig offpistskida när jag känner att jag kommit framåt. Och det kanske leder till ett köp av offpistskida inom några år. ?</p><p></p><p>MnO om du skulle rekommendera mellan enforcer 93 och Navigator 90 vad skulle du rekommendera? Nu när du lärt känna lite vad jag kommer använda dom till. ?</p><p></p><p>Men den enda erfarenheten av skidor är ju hyrskidor. Detta kommer bli mitt första egna inköp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonteg, post: 1097515, member: 164890"] Wow vilken härligt svar och förklaring! Tack! ? Ja jag fick ett carvingcast på innerskidan som jag inte alls var beredd på. Det var det enda men när jag tänker i efterhand försökte jag mest bara känna hur den kändes i skären. Så egentligen var skidan skön och skulle kunna tänka mig köpa den helt klart. Men frågan är ju om det är 93an eller 100an. Sen att jag kom in på navigator är för jag sett att den har fått bra recensioner. Men jag kommer nog köra kanske 80-20 pist vs offpist eller 85-90% pist. Så fokus kommer fortfarande vara pist men vill ha en skida som inte totalt floppar i mjuksnön. Dom närmaste åren kommer det handla om mest pist och lite äventyr ut i offpisten. Sen om jag märker nån dag att jag bara vill köra ofpist kan man ju hyra nån riktig offpistskida när jag känner att jag kommit framåt. Och det kanske leder till ett köp av offpistskida inom några år. ? MnO om du skulle rekommendera mellan enforcer 93 och Navigator 90 vad skulle du rekommendera? Nu när du lärt känna lite vad jag kommer använda dom till. ? Men den enda erfarenheten av skidor är ju hyrskidor. Detta kommer bli mitt första egna inköp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Planerat inköp av skidor
Tillbaka
Topp