Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Planerat inköp av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1097698" data-attributes="member: 29440"><p>Testade en hel del skidor för ett par veckor sen. bl.a Brahma, Project 100, Opinion 108 charger, Völkl rtm 84 och 86 (som är mer pistskidor)</p><p>Har haft ett par Rossignol soul 7hd och BC Atris och Anima.</p><p>Brahman tyckte jag kändes lite tråkig men lättåkt</p><p>Project 100 stabil men tunga i tipp och tail, för dämpade och tråkiga för min smak</p><p>Opinion 108 Charger riktigt rolig och livlig med bra kantgrepp och hyfsat stabila i hög fart men lite fladdrig tip (störde inte mig så mycket)</p><p>RTM 86 går som på räls med otroligt bett, men är nog inget för offpisten men bra i uppkört.</p><p>RTM84 lite mindre dämpad än 86 annars ganska lik.</p><p>Soul 7 hd lättåkt/lättmanövrerad och livlig och funkar bra i både pist och offpist, känns betydligt kortare än den är, hyfsat stabil och bra kantgrepp på hårt underlag.</p><p>Atris stabil och trygg utan att bli för tråkig</p><p>Anima stabil och lekfull, lättåkt, påminner om Opinion charger men inte lika fladdrig tip.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1097698, member: 29440"] Testade en hel del skidor för ett par veckor sen. bl.a Brahma, Project 100, Opinion 108 charger, Völkl rtm 84 och 86 (som är mer pistskidor) Har haft ett par Rossignol soul 7hd och BC Atris och Anima. Brahman tyckte jag kändes lite tråkig men lättåkt Project 100 stabil men tunga i tipp och tail, för dämpade och tråkiga för min smak Opinion 108 Charger riktigt rolig och livlig med bra kantgrepp och hyfsat stabila i hög fart men lite fladdrig tip (störde inte mig så mycket) RTM 86 går som på räls med otroligt bett, men är nog inget för offpisten men bra i uppkört. RTM84 lite mindre dämpad än 86 annars ganska lik. Soul 7 hd lättåkt/lättmanövrerad och livlig och funkar bra i både pist och offpist, känns betydligt kortare än den är, hyfsat stabil och bra kantgrepp på hårt underlag. Atris stabil och trygg utan att bli för tråkig Anima stabil och lekfull, lättåkt, påminner om Opinion charger men inte lika fladdrig tip. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Planerat inköp av skidor
Tillbaka
Topp