Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Planerat inköp av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1097913" data-attributes="member: 145112"><p>Ja, tycker det är ett bra längdspann, är själv 176cm och har gått ner till 177 längder på skidorna från att ha kört 185/86 längder innan, och moderna skidor är så pass stabila att man inte behöver längden längre, utan man får en bra mycket roligare skida när man går ner i längd.</p><p>Har även på den här säsongens skidtester promotat kortare längder med otroligt positivt resultat. </p><p></p><p>Sen när det kommer till midjemåtten, så ligger de populäraste skidorna på test mellan 68-86mm i midja, där de 68mm är ren race och 86 är mer allround. </p><p></p><p>Vad man väljer för midjemått, är helt efter vad man vill ha och är van med. Bor i enligt Freeride, Sveriges bästa skidort, åker så mycket jag kan, typ 2-3 dagar i veckan, har även här gått ner i bredd, från 116mm till numer 98 och 86mm midja, så nu skall vi försvåra allt lite till. Mina 98or är mer lättåkta en mina 86, de är mer lekfulla och lättmanövrerade men tappar rejält i fartstabilitet, så man kan inte bara bedöma en skida hur bred den är över midjan, utan även hur den är uppbyggd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1097913, member: 145112"] Ja, tycker det är ett bra längdspann, är själv 176cm och har gått ner till 177 längder på skidorna från att ha kört 185/86 längder innan, och moderna skidor är så pass stabila att man inte behöver längden längre, utan man får en bra mycket roligare skida när man går ner i längd. Har även på den här säsongens skidtester promotat kortare längder med otroligt positivt resultat. Sen när det kommer till midjemåtten, så ligger de populäraste skidorna på test mellan 68-86mm i midja, där de 68mm är ren race och 86 är mer allround. Vad man väljer för midjemått, är helt efter vad man vill ha och är van med. Bor i enligt Freeride, Sveriges bästa skidort, åker så mycket jag kan, typ 2-3 dagar i veckan, har även här gått ner i bredd, från 116mm till numer 98 och 86mm midja, så nu skall vi försvåra allt lite till. Mina 98or är mer lättåkta en mina 86, de är mer lekfulla och lättmanövrerade men tappar rejält i fartstabilitet, så man kan inte bara bedöma en skida hur bred den är över midjan, utan även hur den är uppbyggd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Planerat inköp av skidor
Tillbaka
Topp