Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plattor på Freeride?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SiSt" data-source="post: 927539" data-attributes="member: 68917"><p>Hm.</p><p></p><p>Har erfaring med Duke, og må si jeg langt foretrekker et par FKS/P når det gjelder hvordan skien føles. Her er det selvfølgelig andre ting enn høyden som spiller inn, men synes uansett at jeg ikke får skikkelig "snøkontakt" eller kontakt med underlaget på et par Dukes. Dette kan også komme av platekonstruksjonen til Duke.</p><p></p><p>Dersom de få millimeterne det er snakk om i ekstra høyde har noe å si i det hele tatt kan dette lett kompenseres med å være lit mer agressiv i svinginngangen. Foretrekker selv 100% at ski og binding ligger rolig og krever input fremfor at de svinger av seg selv.</p><p></p><p>Dessuten lurer jeg på om +- 5-10mm egentlig har noe å si for hvor krevende en ski/binding er å få inn i sving. Klarer ikke forstå annet enn at kraftarmen som man har i forhold til å kante skiene går minst opp til støvekanten og kanskje helt opp i hoftehøyde.</p><p></p><p>Dersom man trekker det hele ut i det ekstreme kan man også lett se at man med en plate på skiene må forflytte seg mer relativt til stålkanten for å kunne kante like mange grader.</p><p></p><p>Er det forresten ikke slik at man har plater på racingski for å unngå at støvelen tar nedi snøen ved ekstreme kantvinkler? Ikke noe problem på brede ski...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SiSt, post: 927539, member: 68917"] Hm. Har erfaring med Duke, og må si jeg langt foretrekker et par FKS/P når det gjelder hvordan skien føles. Her er det selvfølgelig andre ting enn høyden som spiller inn, men synes uansett at jeg ikke får skikkelig "snøkontakt" eller kontakt med underlaget på et par Dukes. Dette kan også komme av platekonstruksjonen til Duke. Dersom de få millimeterne det er snakk om i ekstra høyde har noe å si i det hele tatt kan dette lett kompenseres med å være lit mer agressiv i svinginngangen. Foretrekker selv 100% at ski og binding ligger rolig og krever input fremfor at de svinger av seg selv. Dessuten lurer jeg på om +- 5-10mm egentlig har noe å si for hvor krevende en ski/binding er å få inn i sving. Klarer ikke forstå annet enn at kraftarmen som man har i forhold til å kante skiene går minst opp til støvekanten og kanskje helt opp i hoftehøyde. Dersom man trekker det hele ut i det ekstreme kan man også lett se at man med en plate på skiene må forflytte seg mer relativt til stålkanten for å kunne kante like mange grader. Er det forresten ikke slik at man har plater på racingski for å unngå at støvelen tar nedi snøen ved ekstreme kantvinkler? Ikke noe problem på brede ski... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plattor på Freeride?
Tillbaka
Topp