Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Plattor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 12778" data-attributes="member: 13245"><p>Nej, egentligen inte förutsatt att den bindning du sätter på verkligen är lite uppbyggd och inte någon extremt platt variant. Ju mer pist du kör, desto mer upphöjning bör du ha. Själv har jag en rätt låg bindning och en 12mm platta (där jag kan byta mellan telis och alpint) på mina G41 och det är OK. Gissningsvis blir det en total höjd över skidan (vid bakbindningen) på 32mm och en höjd över snön på ca 50mm.</p><p></p><p>10.EX är betydligt tjockare på mitten än en G41:a, vilket ger en effekt av högre bindning förståss. Det är ju höjden över snön som avgör.</p><p></p><p>Det är vanligt att friåkningsbindningar med lite inbyggd förhöjning är 25-33mm höga.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 12778, member: 13245"] Nej, egentligen inte förutsatt att den bindning du sätter på verkligen är lite uppbyggd och inte någon extremt platt variant. Ju mer pist du kör, desto mer upphöjning bör du ha. Själv har jag en rätt låg bindning och en 12mm platta (där jag kan byta mellan telis och alpint) på mina G41 och det är OK. Gissningsvis blir det en total höjd över skidan (vid bakbindningen) på 32mm och en höjd över snön på ca 50mm. 10.EX är betydligt tjockare på mitten än en G41:a, vilket ger en effekt av högre bindning förståss. Det är ju höjden över snön som avgör. Det är vanligt att friåkningsbindningar med lite inbyggd förhöjning är 25-33mm höga. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Plattor
Tillbaka
Topp