Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Plattor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tanndalenexperience" data-source="post: 14531" data-attributes="member: 16239"><p>Bra frågor !</p><p>Hoppas att någon som är "seriös" och vet vad han pratar om kan skriva något bra inlägg i ämnet. Jag har själv funderat en del kring detta med plattor och skulle vilja veta mera!</p><p></p><p>T ex så ser man ofta att Telemarksåkare åker med extrema plattor som är hur höga som helst och jag har aldrig förstått vitsen med detta ? Det skulle möjligtvis vara att dessa plattor ökar "trycket"...men det finns inte en chans att plattorna behöver vara så höga pga en telemarksåkares kraftiga kantisättning...</p><p></p><p>Tittar man på WC herrar storslalom (alpint) så förstår man behovet av högt monterade bindningar då de i princip ligger "raklånga" mot backen i vissa svängar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tanndalenexperience, post: 14531, member: 16239"] Bra frågor ! Hoppas att någon som är "seriös" och vet vad han pratar om kan skriva något bra inlägg i ämnet. Jag har själv funderat en del kring detta med plattor och skulle vilja veta mera! T ex så ser man ofta att Telemarksåkare åker med extrema plattor som är hur höga som helst och jag har aldrig förstått vitsen med detta ? Det skulle möjligtvis vara att dessa plattor ökar "trycket"...men det finns inte en chans att plattorna behöver vara så höga pga en telemarksåkares kraftiga kantisättning... Tittar man på WC herrar storslalom (alpint) så förstår man behovet av högt monterade bindningar då de i princip ligger "raklånga" mot backen i vissa svängar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Plattor?
Tillbaka
Topp