Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plattor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 979935" data-attributes="member: 51492"><p>Lyckades söka fram denna tråd med intressant läsning om plattor. Med dagens avsevärt bredare skidor kan kanske erfarenheterna se annorlunda ut? Åker själv utan plattor sedan ett antal år pga bättre känsla i offpisten. </p><p></p><p>Kom dock över ett par skidor mer eller mindre gratis och letade rätt på ett par gamla Salomonbindningar jag tänkte sätta på dessa skidor för skojs skull. Nu är frågan, skall jag använda plattorna som hör till bindningen eller dra på bindningarna direkt på skidan? Skidorna har måtten 128 96 115 mm och 185cm långa. Inte världens viktigaste beslut, fungerar de bra blir det nog ändå mest en utlåningsskida, annars skrot. </p><p></p><p>Efter att ha läst i tråden så lutar det åt att plattorna blir kvar baserat på mest användning i pist. Undersida pjäxa-undersida skida blir ca 43mm.</p><p></p><p>För att ge mer diskussionsunderlag vore det intressant med en utläggning om plattor eller ej på breda pistlagg typ Hendryx.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 979935, member: 51492"] Lyckades söka fram denna tråd med intressant läsning om plattor. Med dagens avsevärt bredare skidor kan kanske erfarenheterna se annorlunda ut? Åker själv utan plattor sedan ett antal år pga bättre känsla i offpisten. Kom dock över ett par skidor mer eller mindre gratis och letade rätt på ett par gamla Salomonbindningar jag tänkte sätta på dessa skidor för skojs skull. Nu är frågan, skall jag använda plattorna som hör till bindningen eller dra på bindningarna direkt på skidan? Skidorna har måtten 128 96 115 mm och 185cm långa. Inte världens viktigaste beslut, fungerar de bra blir det nog ändå mest en utlåningsskida, annars skrot. Efter att ha läst i tråden så lutar det åt att plattorna blir kvar baserat på mest användning i pist. Undersida pjäxa-undersida skida blir ca 43mm. För att ge mer diskussionsunderlag vore det intressant med en utläggning om plattor eller ej på breda pistlagg typ Hendryx. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plattor?
Tillbaka
Topp