Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plattor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SiSt" data-source="post: 980413" data-attributes="member: 68917"><p>Det høres jo logisk ut, men effekten vil helt klart være størst på korte ski med kort radie (slalomski f.eks). En freerideski vil bøye seg relativt lite under foten pga lang radie på hardt underlag, i tillegg er den såpass lang at vibrasjoner i tupp og tail vil være ganske uavhengige av hva som foregår under foten. Selv om de forplanter seg gjennom skien og defor passere platen.</p><p></p><p>Selv har jeg såpass fokus på freeride, lav ståhøyde over skien og følelse med skien at jeg aldri vil vurdere å ha på plater. Jeg har hatt bindinger med ulik grad av oppbygning (Duke, PX med 4mm riserplater) og har alltid foretrukket å være så lavt som mulig.</p><p></p><p>Fin diskusjon, og jeg kan forstå at du setter plater på ski som GSS. Hva gjelder dine andre skimodeller så synes jeg det virker litt rart (konstig) ut ifra bredden, men du har jo alltid veldig fokus på carving og pistegenskaper når du shaper ski, så kanskje det ikke er så rart. Selv står jeg nesten bare på CD3, og med 55m radius under foten, gummi i layupen og en relativt tung glassfiberkonstruksjon, så opplever jeg aldri at den føles særlig ustabil, ihvertfall ikke nok til at jeg vurderer plater som noe alternativ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SiSt, post: 980413, member: 68917"] Det høres jo logisk ut, men effekten vil helt klart være størst på korte ski med kort radie (slalomski f.eks). En freerideski vil bøye seg relativt lite under foten pga lang radie på hardt underlag, i tillegg er den såpass lang at vibrasjoner i tupp og tail vil være ganske uavhengige av hva som foregår under foten. Selv om de forplanter seg gjennom skien og defor passere platen. Selv har jeg såpass fokus på freeride, lav ståhøyde over skien og følelse med skien at jeg aldri vil vurdere å ha på plater. Jeg har hatt bindinger med ulik grad av oppbygning (Duke, PX med 4mm riserplater) og har alltid foretrukket å være så lavt som mulig. Fin diskusjon, og jeg kan forstå at du setter plater på ski som GSS. Hva gjelder dine andre skimodeller så synes jeg det virker litt rart (konstig) ut ifra bredden, men du har jo alltid veldig fokus på carving og pistegenskaper når du shaper ski, så kanskje det ikke er så rart. Selv står jeg nesten bare på CD3, og med 55m radius under foten, gummi i layupen og en relativt tung glassfiberkonstruksjon, så opplever jeg aldri at den føles særlig ustabil, ihvertfall ikke nok til at jeg vurderer plater som noe alternativ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plattor?
Tillbaka
Topp