Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Plugga skruvhål ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 53821" data-attributes="member: 12152"><p>Problemet med att fylla med vanlig epoxy är dels att det är svårt att få ned limmet bra i hålet och dels apoxyn blir dessutom spröd efter ett tag, iaf om du använder 10-minutersvarianten. Om det sedan spricker och det är bubblor i limmet kommer vatten att tränga ner i skidan. Just Atomics skidor är dock ganska okänsliga för fukt, iom att det inte är någon trä i skidan. Jag vet inte hur det ser ut exakt i 10:exen, men i deras racemodeller ligger hålen så att de går ner i de ihåliga beta-tuberna. Kommer det in vatten i ett sånt bygge är det bara att hälla ut det igen. </p><p></p><p>Men visst kommer det att fungera med epoxy. Bästa alternativet i så fall är 24-timmars som du kan värma och på så sätt få det mer lättflytande. Det bästa du kan plugga med är annars plastplugg och silikon/plastlim. Det är det dom använder i butiker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 53821, member: 12152"] Problemet med att fylla med vanlig epoxy är dels att det är svårt att få ned limmet bra i hålet och dels apoxyn blir dessutom spröd efter ett tag, iaf om du använder 10-minutersvarianten. Om det sedan spricker och det är bubblor i limmet kommer vatten att tränga ner i skidan. Just Atomics skidor är dock ganska okänsliga för fukt, iom att det inte är någon trä i skidan. Jag vet inte hur det ser ut exakt i 10:exen, men i deras racemodeller ligger hålen så att de går ner i de ihåliga beta-tuberna. Kommer det in vatten i ett sånt bygge är det bara att hälla ut det igen. Men visst kommer det att fungera med epoxy. Bästa alternativet i så fall är 24-timmars som du kan värma och på så sätt få det mer lättflytande. Det bästa du kan plugga med är annars plastplugg och silikon/plastlim. Det är det dom använder i butiker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Plugga skruvhål ?
Tillbaka
Topp