Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
PM Gear Lhasa Pow 186 vs. Rossignol S7?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 478427" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har testat Czaren. </p><p>Läs Åka Skidors test på www.akaskidor.se. I vanlig ordning är det ingen direkt uttömmande beskrivning, men de träffar ändå väldigt rätt. Det huvudsakliga intrycket av Czar var lättsamhet och åkglädje. Hårdare underlag i pist hanterar den dåligt och skärningen känns nästan helt obefintlig, vilket gör piståkning till en ren transport. Personligen hittade jag aldrig den övre fartgränsen utanför pisten (då tar jag det iofs relativt lugnt i jämförelse med folk som verkligen laddar på), men i pisten däremot fick jag hålla igen på farten. Så fort snön var någorlunda mjuk var den ett lyckopiller dock. Fantastiskt roliga måste jag säga och man kunde åka den som en längre skida när det gäller viktfördelning. Det är den kortaste skida som jag har testat som jag ändå upplevde som tillräckligt lång utanför pisten. Den största fördelen tyckte jag var smidigheten och lättåktheten i svår snö. Tiprockern underlättar verkligen i underlag som annars är riktigt utmanande. Totalt sett var det faktiskt en favorit förra säsongen, och det trodde jag verkligen inte att den skulle vara när jag först fick syn på den. En utmärkt skida för den som kan tänka sig att sladda runt i pisterna i sökandet efter linjer och som vill ha en lättsam och rolig skida som låter åkaren fundera på annat än att hantera skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 478427, member: 12152"] Jag har testat Czaren. Läs Åka Skidors test på www.akaskidor.se. I vanlig ordning är det ingen direkt uttömmande beskrivning, men de träffar ändå väldigt rätt. Det huvudsakliga intrycket av Czar var lättsamhet och åkglädje. Hårdare underlag i pist hanterar den dåligt och skärningen känns nästan helt obefintlig, vilket gör piståkning till en ren transport. Personligen hittade jag aldrig den övre fartgränsen utanför pisten (då tar jag det iofs relativt lugnt i jämförelse med folk som verkligen laddar på), men i pisten däremot fick jag hålla igen på farten. Så fort snön var någorlunda mjuk var den ett lyckopiller dock. Fantastiskt roliga måste jag säga och man kunde åka den som en längre skida när det gäller viktfördelning. Det är den kortaste skida som jag har testat som jag ändå upplevde som tillräckligt lång utanför pisten. Den största fördelen tyckte jag var smidigheten och lättåktheten i svår snö. Tiprockern underlättar verkligen i underlag som annars är riktigt utmanande. Totalt sett var det faktiskt en favorit förra säsongen, och det trodde jag verkligen inte att den skulle vara när jag först fick syn på den. En utmärkt skida för den som kan tänka sig att sladda runt i pisterna i sökandet efter linjer och som vill ha en lättsam och rolig skida som låter åkaren fundera på annat än att hantera skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
PM Gear Lhasa Pow 186 vs. Rossignol S7?
Tillbaka
Topp