Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
poc lobes problem?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AntonBeckman" data-source="post: 612444" data-attributes="member: 102520"><p>Det är väl ganska uppenbart att just TS (trådskaparens) glasögon saknar anti-fog behandling på insidan, varför skulle de annars imma? Så vitt jag vet är det väldigt svårt att slipa ner något som inte finns, men vad vet jag, om man kör en slipmaskin i luften kanske det blir ett svart hål?</p><p></p><p>Det ni kallar slipmedel tycker jag är lite fascinerande, visst finns det, men det är så små partiklar som slipar tänderna så att dessa skulle omöjligtvis göra någon större skada på plasten, osäker på just vilken som används till goggles, men om du tänker dig att varje dag så får du upp ungefär 100-tusen snöflingor i ansiktet, (överdriver kanske lite, jag har inte räknat dem) vissa av dessa är ibland is, om plasten nu skulle vara så ömtålig skulle ditt glas (ie plasten) vara repigare än en cd-skiva insmord i asfalt. </p><p></p><p>Men vad fan, hur många gånger har man inte fått en gren i skallen (över glasögonen) när man kört lite skön skogsskidåkning? eller hur många gånger har inte jag tappat mina glasögon i marken, dessa ser ut att vara helt nya och inte en enda repa.</p><p></p><p>Jag har aldrig sagt att man ska smörja in mer än en gång... Så om DU nu istället skulle ta och läsa igenom vad jag skrivit så ska du se att det faktiskt inte är så dumt som du tror.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AntonBeckman, post: 612444, member: 102520"] Det är väl ganska uppenbart att just TS (trådskaparens) glasögon saknar anti-fog behandling på insidan, varför skulle de annars imma? Så vitt jag vet är det väldigt svårt att slipa ner något som inte finns, men vad vet jag, om man kör en slipmaskin i luften kanske det blir ett svart hål? Det ni kallar slipmedel tycker jag är lite fascinerande, visst finns det, men det är så små partiklar som slipar tänderna så att dessa skulle omöjligtvis göra någon större skada på plasten, osäker på just vilken som används till goggles, men om du tänker dig att varje dag så får du upp ungefär 100-tusen snöflingor i ansiktet, (överdriver kanske lite, jag har inte räknat dem) vissa av dessa är ibland is, om plasten nu skulle vara så ömtålig skulle ditt glas (ie plasten) vara repigare än en cd-skiva insmord i asfalt. Men vad fan, hur många gånger har man inte fått en gren i skallen (över glasögonen) när man kört lite skön skogsskidåkning? eller hur många gånger har inte jag tappat mina glasögon i marken, dessa ser ut att vara helt nya och inte en enda repa. Jag har aldrig sagt att man ska smörja in mer än en gång... Så om DU nu istället skulle ta och läsa igenom vad jag skrivit så ska du se att det faktiskt inte är så dumt som du tror. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
poc lobes problem?
Tillbaka
Topp