Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
poc lobes problem?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Math1" data-source="post: 612775" data-attributes="member: 90249"><p>Var står det att att hans googels saknar anti-fog behandling?? Det är uppenbart att den inte fungerar men inte självklart att den inte finns.</p><p></p><p>Vet du hur hård tandemaljen är? Särskilt i jämförelse med plasten i en lins? Det är inte storleken på slipmedlet som avgör. Har själv upplevt hur stora repor det blir efter små små sandkorn på skyddsglasögon med balistisktskydd.</p><p></p><p>Jet mfl har get förklaringen.</p><p></p><p>Jag citerar:</p><p>Jag har aldrig sagt att man ska smörja in mer än en gång... Så om DU nu istället skulle ta och läsa igenom vad jag skrivit så ska du se att det faktiskt inte är så dumt som du tror.</p><p></p><p>Ok då gör jag det. Du skrev: Något som funkar på mina dykglajjor (eftersom mina skidglajjor inte immar) är att smörja in med ytterst lite tandkräm på insidan, sen torka bort med en trasa, låt det torka och testa sen, detta är helt seriöst och det funkar utmärkt för mig.</p><p></p><p>Var står det att man bara skall smörja in en gång? Jo jag förstod att man bara skall smörja in en gång. Men jag tror inte jag är ensam om att snöfylla mina googels ett par gånger per säsong, dvs för att ha kvar den hinna du pratar om måste jag smörja in igen, och igen, och igen....</p><p></p><p>Jag citerar igen : Något som funkar på mina dykglajjor (eftersom mina skidglajjor inte immar).</p><p>Och en gång till: detta är helt seriöst och det funkar utmärkt för mig.</p><p></p><p>Hur f*n skall jag kunna ta det seriöst?? Hur vet du att det funkar då du inte använder det på dina skidglajjor??? Hur kan man vara så säker? Hur kan man fortsätta att försvara sitt påstående, som du fortfarande inte har bevisat i praktiken, när flera medlemmar varnar för att det är potentiellt farligt för googelsen?</p><p></p><p>Så åter igen: Smörj in dina googels 100 gånger. Dokumentera processen och dela med dig. Först då kan jag ta dig seriöst. Och visar det sig då att du faktiskt kan ha rätt så skall jag be om ursäkt. Men fram tills dess kommer jag ifrågasätta dig och varna de andra medlemmarna.</p><p></p><p>/Marcus</p><p></p><p>Edit: Fick med några skumma tecken</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Math1, post: 612775, member: 90249"] Var står det att att hans googels saknar anti-fog behandling?? Det är uppenbart att den inte fungerar men inte självklart att den inte finns. Vet du hur hård tandemaljen är? Särskilt i jämförelse med plasten i en lins? Det är inte storleken på slipmedlet som avgör. Har själv upplevt hur stora repor det blir efter små små sandkorn på skyddsglasögon med balistisktskydd. Jet mfl har get förklaringen. Jag citerar: Jag har aldrig sagt att man ska smörja in mer än en gång... Så om DU nu istället skulle ta och läsa igenom vad jag skrivit så ska du se att det faktiskt inte är så dumt som du tror. Ok då gör jag det. Du skrev: Något som funkar på mina dykglajjor (eftersom mina skidglajjor inte immar) är att smörja in med ytterst lite tandkräm på insidan, sen torka bort med en trasa, låt det torka och testa sen, detta är helt seriöst och det funkar utmärkt för mig. Var står det att man bara skall smörja in en gång? Jo jag förstod att man bara skall smörja in en gång. Men jag tror inte jag är ensam om att snöfylla mina googels ett par gånger per säsong, dvs för att ha kvar den hinna du pratar om måste jag smörja in igen, och igen, och igen.... Jag citerar igen : Något som funkar på mina dykglajjor (eftersom mina skidglajjor inte immar). Och en gång till: detta är helt seriöst och det funkar utmärkt för mig. Hur f*n skall jag kunna ta det seriöst?? Hur vet du att det funkar då du inte använder det på dina skidglajjor??? Hur kan man vara så säker? Hur kan man fortsätta att försvara sitt påstående, som du fortfarande inte har bevisat i praktiken, när flera medlemmar varnar för att det är potentiellt farligt för googelsen? Så åter igen: Smörj in dina googels 100 gånger. Dokumentera processen och dela med dig. Först då kan jag ta dig seriöst. Och visar det sig då att du faktiskt kan ha rätt så skall jag be om ursäkt. Men fram tills dess kommer jag ifrågasätta dig och varna de andra medlemmarna. /Marcus Edit: Fick med några skumma tecken [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
poc lobes problem?
Tillbaka
Topp