Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket rocket, nåt för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bizz" data-source="post: 55137" data-attributes="member: 32937"><p>Tack för alla svar!</p><p></p><p>Så om jag har fattat det rätt så är pocket rocket mjukare, lättare, bättre i luften och mindre stabil. Medan scratch BC är lite tyngre, hårdare, sämre i luften och mera stabil framförallt i högre farter. Då låter ju Scratch bättre, men hur stor prisskillnad pratar vi om?</p><p></p><p>Är inte 1080, Scratch fs och teneighty mer av en hoppskida? I så fall känns det onödigt eftersom jag inte kommer hoppa särskilt mycket. Jag gillar dock tanken på att kunna hoppa lite med min twintip om jag skulle känna för det.</p><p></p><p>//weeeeee</p><p></p><p>Jag känner tyvärr ingen som kan skidor bättre än jag själv, och jag är inget vidare. Men är det något jag ska tänka på förutom att kolla repor och hur mycket slipmån det är kvar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bizz, post: 55137, member: 32937"] Tack för alla svar! Så om jag har fattat det rätt så är pocket rocket mjukare, lättare, bättre i luften och mindre stabil. Medan scratch BC är lite tyngre, hårdare, sämre i luften och mera stabil framförallt i högre farter. Då låter ju Scratch bättre, men hur stor prisskillnad pratar vi om? Är inte 1080, Scratch fs och teneighty mer av en hoppskida? I så fall känns det onödigt eftersom jag inte kommer hoppa särskilt mycket. Jag gillar dock tanken på att kunna hoppa lite med min twintip om jag skulle känna för det. //weeeeee Jag känner tyvärr ingen som kan skidor bättre än jag själv, och jag är inget vidare. Men är det något jag ska tänka på förutom att kolla repor och hur mycket slipmån det är kvar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket rocket, nåt för mig?
Tillbaka
Topp