Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket Rocket telis/aplint med norsk "platta"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Phedrix" data-source="post: 28194" data-attributes="member: 2334"><p>jag antar att du menar "crossplate", det är faktiskt en kille i åre som har gjort den och outside säljer den i sverige och jag den kostar lite drygt 1000 kr...</p><p></p><p>men det var inte det du ville veta. jag (165cm, 55kg) har åkt på ett par pocket rocket (175cm) nu i vintras (åkte >100 dgr) och då hade jag dessa plattor med ett par vanliga alpina bindningar (hyrvariant) och ett par targa G3 telisbindningar. jag tycker att det har fungerat mycket bra, jag har åkt mest telisar på dem (bla i 70 cm fluff nere i frankrike...suck...) och de fungerar ju bäst i lössnö och slask men fungerar även kanon i pistade backar så länge det inte är is. är det pistat går det att gå ner riktigt lågt i svängarna utan att pjäxorna plöjer i pisten. de fungerar även kanon att hoppa med eller iaf landa, dock är de lite mjuka - jag missade en backflipp lite och de säger att skidorna böjdes nästan 90 grader i landningen, inkl plattan. jag har även gått på dem med stighudar men det kanske blir lite tungt, men det fungerar och ska man inte gå några längre sträckor så. OCH så kan du åka telisar baklänges!</p><p>alpint fungerar de också väldigt bra även om vissa säger att plattan är lite glapp, men det är inget som jag har kännt och i år kommer de med en ny version. de blir även ganska tunga men det tycker jag bara känns när man bär skidorna. </p><p></p><p>ska du åka mest i sveriges "sydliga" fjäll så skulle jag nästan föreslå ett par nya 1080s istället, de är fortfarande ganska breda men mycket bättre i pist, jag åkte på ett par sådana också i vintras med samma platta och det tog ca 2 minuter att byta bindningar i snö och minusgrader...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Phedrix, post: 28194, member: 2334"] jag antar att du menar "crossplate", det är faktiskt en kille i åre som har gjort den och outside säljer den i sverige och jag den kostar lite drygt 1000 kr... men det var inte det du ville veta. jag (165cm, 55kg) har åkt på ett par pocket rocket (175cm) nu i vintras (åkte >100 dgr) och då hade jag dessa plattor med ett par vanliga alpina bindningar (hyrvariant) och ett par targa G3 telisbindningar. jag tycker att det har fungerat mycket bra, jag har åkt mest telisar på dem (bla i 70 cm fluff nere i frankrike...suck...) och de fungerar ju bäst i lössnö och slask men fungerar även kanon i pistade backar så länge det inte är is. är det pistat går det att gå ner riktigt lågt i svängarna utan att pjäxorna plöjer i pisten. de fungerar även kanon att hoppa med eller iaf landa, dock är de lite mjuka - jag missade en backflipp lite och de säger att skidorna böjdes nästan 90 grader i landningen, inkl plattan. jag har även gått på dem med stighudar men det kanske blir lite tungt, men det fungerar och ska man inte gå några längre sträckor så. OCH så kan du åka telisar baklänges! alpint fungerar de också väldigt bra även om vissa säger att plattan är lite glapp, men det är inget som jag har kännt och i år kommer de med en ny version. de blir även ganska tunga men det tycker jag bara känns när man bär skidorna. ska du åka mest i sveriges "sydliga" fjäll så skulle jag nästan föreslå ett par nya 1080s istället, de är fortfarande ganska breda men mycket bättre i pist, jag åkte på ett par sådana också i vintras med samma platta och det tog ca 2 minuter att byta bindningar i snö och minusgrader... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket Rocket telis/aplint med norsk "platta"?
Tillbaka
Topp