Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket Rocket VS Santiago
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 105137" data-attributes="member: 28357"><p>Har bytt från PR till Santiago i vinter:</p><p></p><p>Pocket Rocket är en helt jävla underbar skida! ...Så länge det är mjuk. På kanonsnö och i isiga backar har de ungefär samma grepp som en pulka.</p><p>De är väldigt lätta och trevliga. Jag jibbar dock inte, så jag vet inte hur de beter sig i luften.</p><p></p><p>Santiagon är absolut mer allround, men ibland saknar man mjukheten hos PR:en. Santiagon har dock minst 100 ggr bättre grepp på hårt underlag! Den känns verkligen trygg, något som brukar innebära tråkig (läs Salomon X-Scream t ex), men så upplever jag den inte. Den är kort sagt enligt mig den ultimata skidan om man vill kunna åka överallt.</p><p>PR funkar NÄSTAN överallt, och är lite roligare i vårslask och rent puder. Betänk dock att den har mittmonterade bindningar, om man inte väljer att montera dem annorlunda. Den funkar inte nåt vidare på vindpackad snö och skare heller, men det funkar om man inte kör i typ 100 blås. Det där med fort och pist kanske avgör för dig. Klart olämpliga förutsättningar för PR tycker jag. Men om du är lätt funkar det kanske iofs.</p><p></p><p>Vad gäller skärningen tycker jag att "extrem" är att ta i. Jag upplever det som att Santiagon svänger ungefär lika mkt som PR. Antagligen för att den är lite hårdare.</p><p>Enda nackdelen med den snäva radien är vid vindpackad snö, då laggen kan gräva fast en aning och svänga mer än man vill, särskilt om man kör fort som fan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 105137, member: 28357"] Har bytt från PR till Santiago i vinter: Pocket Rocket är en helt jävla underbar skida! ...Så länge det är mjuk. På kanonsnö och i isiga backar har de ungefär samma grepp som en pulka. De är väldigt lätta och trevliga. Jag jibbar dock inte, så jag vet inte hur de beter sig i luften. Santiagon är absolut mer allround, men ibland saknar man mjukheten hos PR:en. Santiagon har dock minst 100 ggr bättre grepp på hårt underlag! Den känns verkligen trygg, något som brukar innebära tråkig (läs Salomon X-Scream t ex), men så upplever jag den inte. Den är kort sagt enligt mig den ultimata skidan om man vill kunna åka överallt. PR funkar NÄSTAN överallt, och är lite roligare i vårslask och rent puder. Betänk dock att den har mittmonterade bindningar, om man inte väljer att montera dem annorlunda. Den funkar inte nåt vidare på vindpackad snö och skare heller, men det funkar om man inte kör i typ 100 blås. Det där med fort och pist kanske avgör för dig. Klart olämpliga förutsättningar för PR tycker jag. Men om du är lätt funkar det kanske iofs. Vad gäller skärningen tycker jag att "extrem" är att ta i. Jag upplever det som att Santiagon svänger ungefär lika mkt som PR. Antagligen för att den är lite hårdare. Enda nackdelen med den snäva radien är vid vindpackad snö, då laggen kan gräva fast en aning och svänga mer än man vill, särskilt om man kör fort som fan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket Rocket VS Santiago
Tillbaka
Topp