pocket rocket

fojle

Medlem
pocket rocket
tycker ni att 2000 kr för ett par pocket rocket som har åkts på 2 veckor om året i 3-4 år är ett bra pris? vet ni hur man kan få tag i breda twintip billigt?
de är ju 90mm i midjan men duger 80 mm i offpisten??

pocket rocket
hard to tell
Vem har kört på dem, hur är belaget, stålkanterna och capen?
Är det bindningar på, vilka?

Fräscha med bindningar är det ett ok pris.

Det där med bredden är en källa till mycket tankar.

Kan du åka lössnø, så kan du åka med nästan alla skidor. Flexet i förhållande till din vikt är lika intressant. Större yta som har kontakt med snön= bättre flyt.

När kommer det någon producent som börjar uppge effektiv åkyta? Kunde vara kul. Twintips har ju inte lika stor snökontakt i.o.m toppen bak... Ämne för en ny diskution?

Herregud, kolla in några gamla skidrullar. Ganska raka elanskidor med galna killar som åker skiten ur de flesta. Var inte särskilt breda dom...

pocket rocket
han som hade åkt skidorna sa att de vra i hyggligt skick, det var mycket stålkant kvar, och det är salomon 912, eller 914 bindningar på.
Jag väger 70 kg.

pocket rocket
Kazoom>> I våras hörde jag att att Atomics nya Metron-serie skulle få något slags index för åkyta, tanken har slagit mig med...

Fattas bara att resten av skidtillverkarna hakar på så att det finns något att jämföra med...

pocket rocket
Hello. Det är mina lagg ni talar om:D

Såhär va: Jag köpte dem som fjolårsmodell, dvs de är nog snarast 3 säsonger gamla. Jag åker typ 5 veckor per år, men jag åker ungefär 50/50 på andra lagg också, så de är väl använda ca 7 veckor.
Stålkanterna är aldrig slipade i maskin, belaget är ifyllt här och där, men sammantaget fint.

Bindningen är 912 Ti tror jag de heter. Justerbara i alla tänkbara ledder fram och bak.

Capen är repig men inga genomslag.

Vad jag vet är det bara utseendet som skiljer från de senare PR, men jag kan ju ha fel.

De är 175 långa, och det är precis lagom för mig som är 185 och väger 72. Skulle kanske inte skada med 10 cm till, men vafan, bäryta har man ju ändå, och kort är kul!

Jag skriver inte det här för att få dem sålda, utan för att ni andra ska kunna avgöra om det är ett bra pris. Var ärliga;)
Själv tycker jag att det är ett utmärkt pris. Man kan ju köpa ett par nyare för 3-4000:- annars om man har tjockare plånbok:D

pocket rocket
är det lätt att jibba med pocket pocket? ..har inte gjort det så mkt innan..men är det mkt lättare att sätta t ex 360 med 720 eller 1080 än pocketen?

Tillbaka
Topp