Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket Rocket?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freddelito" data-source="post: 28763" data-attributes="member: 15910"><p>Tja, det mesta är väl sagt känns det som. Jag är 180 cm o väger ca 70 kg och kör på ett par PR 185 med telisbindning. Tycker dom funkar klockrent till OP, har både kört djuuup puder och tung vattenmättad blötsnö med dom. Lättsvängda och flyter som korkar. Enbart en idiot tror väl att dom lämpar sig väl för pist eller puckel? Till det får man väl ha andra lagg, fatskis i allmänhet är ju gjorda för OP och vem fan vill åka pist? För egen del tror jag lättsvängdheten och mjukheten är bra i lössnön, beror iofs mycket på min lätta kropp och att jag kör telis på dom. Hade jag varit fet och kört slalom hade omdömet kanske varit annorlunda. I hård pist, lättsvängda är dom men att få nåt riktigt skär är väl inte så kul. Dessutom låter det som ett krossverk när skidorna fladdrar på isen. Nope, min givna rekommendation angående PR är att för en lätt åkare som bara tänker ha dom bredvid pisten funkar dom utmärkt, att dom sen ser ut som nåt man stulit på leksaksaffären får man försöka leva med!</p><p></p><p>/Fredde</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freddelito, post: 28763, member: 15910"] Tja, det mesta är väl sagt känns det som. Jag är 180 cm o väger ca 70 kg och kör på ett par PR 185 med telisbindning. Tycker dom funkar klockrent till OP, har både kört djuuup puder och tung vattenmättad blötsnö med dom. Lättsvängda och flyter som korkar. Enbart en idiot tror väl att dom lämpar sig väl för pist eller puckel? Till det får man väl ha andra lagg, fatskis i allmänhet är ju gjorda för OP och vem fan vill åka pist? För egen del tror jag lättsvängdheten och mjukheten är bra i lössnön, beror iofs mycket på min lätta kropp och att jag kör telis på dom. Hade jag varit fet och kört slalom hade omdömet kanske varit annorlunda. I hård pist, lättsvängda är dom men att få nåt riktigt skär är väl inte så kul. Dessutom låter det som ett krossverk när skidorna fladdrar på isen. Nope, min givna rekommendation angående PR är att för en lätt åkare som bara tänker ha dom bredvid pisten funkar dom utmärkt, att dom sen ser ut som nåt man stulit på leksaksaffären får man försöka leva med! /Fredde [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Pocket Rocket?
Tillbaka
Topp