Polare till säsong 09/10 i alperna!?

Penz

Ny medlem
Tja!
En gammal avdankad brädåkare söker en, ett eller flera nicea typer som jag kan glida med nere i alperna nästa vinter.
Eftersom alla mina "vanliga" vänner är nördar som tar allt för allvarligt på sina jobb, studier, flickvän/pojkvänner och liv så behöver jag nu nya!

Jag har kollat lite på St Anton men det spelar egentligen ingen roll vart jag och min/mina nya vänner åker.
Det viktigaste är att det är nicea backar och en skön park att hänga i när det inte finns puder.
Jag har dock en liten förkärlek för österrike. Mest för att schnitzel är godare än grodlår men även att jag snappade upp en aning tyska i skolan för x antal år sedan. :D
Men som sagt backarna är viktigast.

Har åkt mycket och varit i alperna en hel del men aldrig säsongat i alperna innan.
Vill helst inte jobba där nere om jag absolut inte behöver behöver det.
Är öppen för alla förslag :)

/Panzar :)

Tja!

Jag har precis samma sits som du, gällande kompisar=p Så som det ser ut nu drar jag antagligen själv. Lutar mot St Anton. vart inne på Zermatt också, men jag tror StAnton slår det mesta, i både backar, fest och billigast.

jag håller på att kolla lite boende och så, och jag slår mig gärna ihop! Så du kan väl höra av dig om du finner något!
Jag kommer antagligen jobba där nere om jag inte lyckas överträffa mig själv och spara ihop en förmögenhet innan. Men...skulle inte tro det=P

Hörs!

// Nathalie

Jag drar till alagna i början på januari till mitten på april, har boende bokat för denna tiden
kostar 20 euro per natt, sen tillkommer 4.75 per person ytterligare så blir man några stycken kan de bli hyfsat billigt, kolla in www.campeggioalagna.it för mer info om boendet:)
Säsongskort för hela monterosa ski kostar 700 euro hyfsat billigt tycker jag.......
Park vet jag inte så mycket om men de ska ha bra offpistmöjligheter!

skicka fr-mail vid intresse

Heey! Sitter nog lite i samma sits som er också tror jag. Fast jag är bra sugen på Whistler. Men vet dock inte riktigt än hur det funkar med arbetstillstånd och sådär, sen lär man väl ha bunkrat upp lite cash innan man drar dit också.. Men jag är öppen för förslag, för en säsong till blir det. Har säsongat i vemdalen 06/07, funäsdalen 07/08 sen nu senast Trysil 08/09.. Men dags att ta det vidare lite längre.
Har inte heller varit i alperna nåt tidigare, men är bra sugen! Åker både bräda och skidor och har väl gjort i 7-8 år nu tror jag.
Men jag tror nog att det blir jobba för min del iallafall, om man hittar nåt vettigt förstås.
c yaa!

Vi är ett gäng som ska bo i val thorens i vinter. Världens största skidsystem, kommer bli grymt!

Hej jag är också sugen på att säsonga någonstans i snön, precis som du så har jag inga kompisar som har tillfälle, lust eller ork att hänga med.

Till saken hör dock att jag nyligen börjat åka snowboard (2 år, mina föräldrar skyr snö som pesten så de gav mig aldrig chansen att prova på.) har åkt 2 veckor om året under dessa två åren så jag är allt annat än bra men det är förbenat kul. Det behövs kanske inte sägas men du förstår säkert att jag inte har säsongat och är helt grön på ämnet, så det hade varit fint med lite handhållning i processen. :)

I övrigt är jag 24 år och hade inte tänkt att jobba utan ta chansen att åka så mycket bräda som möjligt.

Tjena

Fett sugen att haka på, åkt skidor sen jag var 4. Tänkte väll kanske jobba lite om jag får chansen, men åka har ju högst prio.
Inte tänkt så mycket på var, bara det finns bra offpist och mycket snö.

Har inte så stora krav på boende, så länge man har tak över huvudet så.

Håller mig gärna till alperna, då det är min första säsong.

// Grillo

Snödjup

Tillbaka
Topp