Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Politik!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 18098" data-attributes="member: 14483"><p>Jag kan nog komma på en hel del som har mindre med skidåkning att göra än politik. Att använda bräda har mycket lite att göra med skidåkning men om vi börjar snacka bergsaktivitet då för de vara med och leka.</p><p></p><p></p><p>Problemet med politik och den skara medborgare som utöver denna sysselsättning är att för få pysslar med bergsaktivitet. Min högst personliga teori är att dagens politiker är de välkammade klientelet som inte fick vara med och köra moppe, snusa , dricka folkbäss eller klämma flickorna på tuttarna när man var ung. Inte togs de heller med på några turer till bergen eller som rorsmän till obligatoriska fältslag bland sovande alpbyar.</p><p></p><p>Resultatet är att vi sitter med en skara flackåkare i olika politiska maktcentra. Vi kan tydligt se tecknen tex. bensinskatt, alkoholskatt, skatt på liftkort och inte minns ett djävla moraliserande för lite naket då och då.. O inte fan får vi ha proffsboxning för alla kärringar. </p><p></p><p>Själv skulle jag önska få styra upp ungdomssektionerna för de olika partierna och varför inte slänga in rödgardisterna i Attac. När vi likaså håller på så ta med ett gäng miljömuppar samt veganer. Lektionerna skulle snabbt koncentreras på ansträngande bergsaktivitet mixat med seriösa barhäng. Fysiska extramoment som olika brottningsformer, nakensport och ohejdat könsumgänge borde få bukt även med den envisaste kristdemokrat. Efter att ha piskat ut även den fegaste folkpartis och kramat luften ur några vänsterfeminister så skulle ni se att det ordnar sig. Tvinga även på borgarna lite spontannaket och häll i sossarna lite hemkokat så blir nog även de som folk. Veganerna svälter man ut tills de gladeligen äter älgstek och rödgardisterna snor man rödvinet för och ersätter med lite blanksprit. </p><p></p><p>Efter några sådana veckor så har vi nog stukat om morgondagens politiker till att bli brantare med mer hår på bröstet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 18098, member: 14483"] Jag kan nog komma på en hel del som har mindre med skidåkning att göra än politik. Att använda bräda har mycket lite att göra med skidåkning men om vi börjar snacka bergsaktivitet då för de vara med och leka. Problemet med politik och den skara medborgare som utöver denna sysselsättning är att för få pysslar med bergsaktivitet. Min högst personliga teori är att dagens politiker är de välkammade klientelet som inte fick vara med och köra moppe, snusa , dricka folkbäss eller klämma flickorna på tuttarna när man var ung. Inte togs de heller med på några turer till bergen eller som rorsmän till obligatoriska fältslag bland sovande alpbyar. Resultatet är att vi sitter med en skara flackåkare i olika politiska maktcentra. Vi kan tydligt se tecknen tex. bensinskatt, alkoholskatt, skatt på liftkort och inte minns ett djävla moraliserande för lite naket då och då.. O inte fan får vi ha proffsboxning för alla kärringar. Själv skulle jag önska få styra upp ungdomssektionerna för de olika partierna och varför inte slänga in rödgardisterna i Attac. När vi likaså håller på så ta med ett gäng miljömuppar samt veganer. Lektionerna skulle snabbt koncentreras på ansträngande bergsaktivitet mixat med seriösa barhäng. Fysiska extramoment som olika brottningsformer, nakensport och ohejdat könsumgänge borde få bukt även med den envisaste kristdemokrat. Efter att ha piskat ut även den fegaste folkpartis och kramat luften ur några vänsterfeminister så skulle ni se att det ordnar sig. Tvinga även på borgarna lite spontannaket och häll i sossarna lite hemkokat så blir nog även de som folk. Veganerna svälter man ut tills de gladeligen äter älgstek och rödgardisterna snor man rödvinet för och ersätter med lite blanksprit. Efter några sådana veckor så har vi nog stukat om morgondagens politiker till att bli brantare med mer hår på bröstet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Politik!
Tillbaka
Topp