Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Politik!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="solstace" data-source="post: 18101"><p>Definiton:Ofta används i dag ideologi allmänt i betydelsen åskådning, i synnerhet samhällsåskådning. En ideologi i denna mening utgör en någorlunda sammanhängande enhet, vilken innehåller såväl antaganden om verklighetens beskaffenhet som värderingar och handlingsnormer.</p><p></p><p>Att du, JCM, inte vill tillskriva de du beskriver en politisk ideologi är din egen åsikt och kan inte ses som motiverad. En ideologi kan vara att supa, leva på skattemedel, gå på porrklubb etc men då är det deras val. Individens frihet kallas det ofta väldigt fint i politikiska sammanhang. </p><p></p><p>Rörande de politiska ideologierna så syftar jag på det partisystem vi har i Sverige idag. Om du inte är bekant med det systemet så ber jag dig att läsa kursen Samhällsvetenskap A då du iaf får en inblick i hur det fungerar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="solstace, post: 18101"] Definiton:Ofta används i dag ideologi allmänt i betydelsen åskådning, i synnerhet samhällsåskådning. En ideologi i denna mening utgör en någorlunda sammanhängande enhet, vilken innehåller såväl antaganden om verklighetens beskaffenhet som värderingar och handlingsnormer. Att du, JCM, inte vill tillskriva de du beskriver en politisk ideologi är din egen åsikt och kan inte ses som motiverad. En ideologi kan vara att supa, leva på skattemedel, gå på porrklubb etc men då är det deras val. Individens frihet kallas det ofta väldigt fint i politikiska sammanhang. Rörande de politiska ideologierna så syftar jag på det partisystem vi har i Sverige idag. Om du inte är bekant med det systemet så ber jag dig att läsa kursen Samhällsvetenskap A då du iaf får en inblick i hur det fungerar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Politik!
Tillbaka
Topp