Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Politik!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="solstace" data-source="post: 18125"><p>Käre MM! </p><p></p><p></p><p>Det du skriver stämmer. Anläggningarna kommer att sänka priserna som en direkt följd av skattesänkningar för att sedan höja dem igen. Momsen har du helt rätt om likaså men du har inte förstått min poäng. </p><p></p><p>Ponera att skatt samt moms sänks, priserna sjunker, priserna höjs: Skidanläggningar kan tjäna ännu mer pengar. Det är det som är bra, jag vill inte leva i ett samälle som begränsas av ständiga skatter och momser. </p><p></p><p>Problemet är dock det som du beskriver, sänks skidskatt och moms men allt är sig likt i samhället utanför skidbackarna. Kapitalismen får bara vissa fria ytor och då fungerar det inte. När hela samhället slipper skyhöga skatter och moms så kan kapitalismen arbeta fritt och DÅ, men först då, då fungerar det bättre än något annat samhälle som kan skapas. </p><p></p><p>För att det ska fungera måste ett samhälle vara likt över alla gränser, man måste dock börja någonstans och en övergångstid är alltid plågsam på ett eller annat sätt.</p><p></p><p>Vad beträffar mina brister i marknadsekonomi anser jag att du inte har kunskap och vetskap om för att uttala dig om. Du kan måhända ha stora kunskaper i detta område men att snacka utan att ha kollat läget i verkstaden först känns mest gammalt nu och framförallt översittarfasoner från en förlegad gammal besserwisser, men vad vet jag! Ingenting förstås.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="solstace, post: 18125"] Käre MM! Det du skriver stämmer. Anläggningarna kommer att sänka priserna som en direkt följd av skattesänkningar för att sedan höja dem igen. Momsen har du helt rätt om likaså men du har inte förstått min poäng. Ponera att skatt samt moms sänks, priserna sjunker, priserna höjs: Skidanläggningar kan tjäna ännu mer pengar. Det är det som är bra, jag vill inte leva i ett samälle som begränsas av ständiga skatter och momser. Problemet är dock det som du beskriver, sänks skidskatt och moms men allt är sig likt i samhället utanför skidbackarna. Kapitalismen får bara vissa fria ytor och då fungerar det inte. När hela samhället slipper skyhöga skatter och moms så kan kapitalismen arbeta fritt och DÅ, men först då, då fungerar det bättre än något annat samhälle som kan skapas. För att det ska fungera måste ett samhälle vara likt över alla gränser, man måste dock börja någonstans och en övergångstid är alltid plågsam på ett eller annat sätt. Vad beträffar mina brister i marknadsekonomi anser jag att du inte har kunskap och vetskap om för att uttala dig om. Du kan måhända ha stora kunskaper i detta område men att snacka utan att ha kollat läget i verkstaden först känns mest gammalt nu och framförallt översittarfasoner från en förlegad gammal besserwisser, men vad vet jag! Ingenting förstås. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Politik!
Tillbaka
Topp