Powder Rosa - Champoluc, Gressoney, Alagna offpist-bok sökes

lillmann

Ny medlem
Är det någon som har ett ex av offpist-guidboken "Powder Rosa" som täcker Champoluc - Gressoney - Alagna - området att sälja? Jag ska dit i början av februari.

När skall du dit? Åker själv nedover 1 - 8 februari.. Om det har kommit lite mer snö tills dess. Vi har med oss Powder Rosa . Om du är snäll skall du få titta i den :-D

Jag åker ner 1-8 februari till Champoluc med Sportresor och bor i lgh på nåt som heter Coupoles. Skulle kraftigt uppskatta en titt i boken. Om det finns möjlighet att dra några kopior ur boken innan avresa eller på plats skulle jag bli en tacksam pojk.

Har inte boken, men har läst och skidat efter den. Mitt tips: skaffa en ordentlig karta över området också. Åken i Alagna är de mest opulära så vill ni vara ifred så håll er därifrån... vilket iofs kan vara svårt. Vilka åk ni skall ta tänker jag behålla för mig själv. Grattis till ett bra val av skidort.

Erik

Vart har du gjort av boken då Erik, vad jag kommer ihåg hade du den med dig hem men mitt mine från den tiden är inte så bra???

Boken finns antagligen att köpa i skidaffärerna, de bör ha tryckt upp en ny upplaga sen vi var där nere och det var för tre år sedan. Leta och fråga, boken är välkänd.

hmm tyvär.. är det inte jag som har boken.. Jag skall höra med ägaren om han kan logga på sig här och skriva lite till dig

Den är boken låter löjligt intressant. Är det någon som sett den i någon butik i Stockholm?
Åker till Champoluc om en vecka och köper eller lånar gärna boken om någon tröttnat på den!
/Matte

Boken finns med störsa sannorlikhet inte att köpa i Sverige men förhoppningsvis så finns den att få tag på i Italien. Författaren är död efter en bilkrasch. Kan även säga att han var guide i området men ville att även de som inte hade råd med guide skulle få uppleva området. Han blev allmänt hatad av de andra guiderna i området och detta ledde antagligen till hans död då han tog till andra substanser än snö för att hitta lyckan och han därför inte var i dugligt bilkörade skick då han dog. Detta är vad jag har fått berättat för mig av en god vän till honom och tycker det är tragiskt.

Tillbaka
Topp