Powder straps, göra egna/köpa?

Vannish

Medlem
Kommer antagligen få skruva ner min ena skida ganska rejält denna vinter pga skada, detta kommer ju såklart göra att de löser ut lite oftare. Eftersom jag ska till Japan ett längre tag och förhoppningsvis får en hel del snö så vill jag inte tillbringa hela den tiden med att leta efter min högerskida.
Vad finns det för olika powder straps, vad kan man göra själv och vart kan man köpa? Jag snackar alltså INTE om såna man FÄSTER i benet utan mer snören som man stoppar upp i byxan.
Räcker tex bara en vanlig neonfärgad tråd, eller är det lite väl tunnt och svårt att hitta?
Hur långt borde snöret/repet/we va?

Det heter powder leashes, var ett oumbärligt tillbehör då puderåkning föregick mestadels under snön på +2m GS lagg.

Shop

I ämnet uttömmande tråd

Senast ändrad:
Okej, tack så mycket. Finns dessa att köpa i någon svensk butik/internet sida? Har kommit på detta lite sent...

I vanliga fall hade det självklart varit alternativen Vattendroppe. Men eftersom min kropp vill påstå sig vara gammal så kan jag inte det denna säsong. Eller ja, kan och kan... Men det lär inte resultera i mindre skador!

Sedär ja, är ju kanon om det finns i Japan. Men nu har jag beställt. Har inte problem att sponsra skistore med det, dom är ju ändå "lokala" butiken här så :)

Tillbaka
Topp