Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Powpowskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 1338045" data-attributes="member: 14886"><p>Har aldrig varit i Japan men för en 180/80 person känns 172 väldigt kort som friåkningsskida för puder. Mantra 184 är inte alls jämförbart med något mer puderorienterat i liknande längd.</p><p></p><p>Mantra 184 är absolut ingen skida jag skulle rekommendera någon för skogsåkning i puder. Den är för mkt en allmountainskida för det så den </p><p>blir lite svårhanterad och "styrig" i skog.</p><p></p><p>Hitta ngt halvmjukt i minst 180 cm, gärna upp mot 185, med modern monteringspunkt och lång nos om du vill att den ska vara enkel att hantera i tät skog. Midja runt 106-110 för att vara allround men kan ju vara bredare för Japan tänker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 1338045, member: 14886"] Har aldrig varit i Japan men för en 180/80 person känns 172 väldigt kort som friåkningsskida för puder. Mantra 184 är inte alls jämförbart med något mer puderorienterat i liknande längd. Mantra 184 är absolut ingen skida jag skulle rekommendera någon för skogsåkning i puder. Den är för mkt en allmountainskida för det så den blir lite svårhanterad och "styrig" i skog. Hitta ngt halvmjukt i minst 180 cm, gärna upp mot 185, med modern monteringspunkt och lång nos om du vill att den ska vara enkel att hantera i tät skog. Midja runt 106-110 för att vara allround men kan ju vara bredare för Japan tänker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Powpowskidor
Tillbaka
Topp