Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Powpowskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiaslun" data-source="post: 1338063" data-attributes="member: 42549"><p>Jag har några Japan resor under bältet. Skogen är inte alltid jättetät men valet är upp till dig, 178 är sannolikt bättre överallt än 172. Bredd och längd i puder är en nyckel; teknik och erfarenhet en annan, vad du är för typ av åkare och vilka preferenser du har när det gäller dina skidor är ytterligare en. Kortfattat vill jag sammanfatta så här: Köp och åk det du vill ha, det går alltid att sälja och köpa andra, är vikten viktigast köp lätta skidor och lätta bidningar men kom igår att det inte var jag som sa att du skulle göra det. Vill du mest åka puder strunta lite i vikt kontra längd och köp längre och bredare men framförallt de snyggaste du hittar, är du nöjd med skidorna och dreglar över dem när du tar fram dem så är oftast mycket annat förlåtet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiaslun, post: 1338063, member: 42549"] Jag har några Japan resor under bältet. Skogen är inte alltid jättetät men valet är upp till dig, 178 är sannolikt bättre överallt än 172. Bredd och längd i puder är en nyckel; teknik och erfarenhet en annan, vad du är för typ av åkare och vilka preferenser du har när det gäller dina skidor är ytterligare en. Kortfattat vill jag sammanfatta så här: Köp och åk det du vill ha, det går alltid att sälja och köpa andra, är vikten viktigast köp lätta skidor och lätta bidningar men kom igår att det inte var jag som sa att du skulle göra det. Vill du mest åka puder strunta lite i vikt kontra längd och köp längre och bredare men framförallt de snyggaste du hittar, är du nöjd med skidorna och dreglar över dem när du tar fram dem så är oftast mycket annat förlåtet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Powpowskidor
Tillbaka
Topp