Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Praktiska detaljer och tips första gången i Alperna (Bad Gastein)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Andreas74" data-source="post: 1330359" data-attributes="member: 191094"><p>Nu är det ganska många år sen jag var där men vad jag tror mig minnas: Bad Gastein som by är väldigt fin men kuperad, segt traska med skidor till och från liften till Stubnerkogel. Men beror såklart sällskapet och var hotellet ligger. Backarna i Stubnerkogel är fina och ganska utmanande. Schossalm som sitter ihop med Stubnerkogel är lite snällare. </p><p>Och ja det är nog vettigt starta första dagen i det systemet.</p><p></p><p>Skidbus till Sportgastein ja, men det är det värt en dag med bra väder. Tar kanske en 20 minuter(?) Sportgastein är ganska litet men backarna är utmärka och har normalt mer snö än de andra systemen iom att åkningen ligger högre. </p><p></p><p>Dorfgastein är nog det bästa systemet om det är snöoväder/ dåligt sikt då det är mer träd mellan backarna där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Andreas74, post: 1330359, member: 191094"] Nu är det ganska många år sen jag var där men vad jag tror mig minnas: Bad Gastein som by är väldigt fin men kuperad, segt traska med skidor till och från liften till Stubnerkogel. Men beror såklart sällskapet och var hotellet ligger. Backarna i Stubnerkogel är fina och ganska utmanande. Schossalm som sitter ihop med Stubnerkogel är lite snällare. Och ja det är nog vettigt starta första dagen i det systemet. Skidbus till Sportgastein ja, men det är det värt en dag med bra väder. Tar kanske en 20 minuter(?) Sportgastein är ganska litet men backarna är utmärka och har normalt mer snö än de andra systemen iom att åkningen ligger högre. Dorfgastein är nog det bästa systemet om det är snöoväder/ dåligt sikt då det är mer träd mellan backarna där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Praktiska detaljer och tips första gången i Alperna (Bad Gastein)
Tillbaka
Topp