Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Premiere vill inte vara vän med .mov?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schanche" data-source="post: 879080" data-attributes="member: 84342"><p>Hej!</p><p></p><p>Problemet du upplever låter precis som något som hände mig tidigare. Jobbade då i premiere cs3. Jag fick material från någon som lagt in klippen på en Mac (final cut tror jag). I samband med det gjordes klippen om till ett annat .mov-format med ett codec som heter "icod". Detta codec är fullständigt exklusivt för Mac, går alltså inte att på något sätt spela upp eller komprimera om på PC.</p><p></p><p>Sättet jag löste det på var att låna en Mac med iMovie och komprimera om klippen till .mov med ett annat codec. Förlorade en del kvalitet på det men det var det enda jag kunde göra.</p><p></p><p>Kan du inte bara föra över klippen direkt till din pc från kameran? Förstår inte varför du gör det via en Mac om du inte också redigerar på den. Premiere cs5 har sk. Native-stöd för 550d-material så det går hur bra som helst att redigera utan att rendera om osv.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Petter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schanche, post: 879080, member: 84342"] Hej! Problemet du upplever låter precis som något som hände mig tidigare. Jobbade då i premiere cs3. Jag fick material från någon som lagt in klippen på en Mac (final cut tror jag). I samband med det gjordes klippen om till ett annat .mov-format med ett codec som heter "icod". Detta codec är fullständigt exklusivt för Mac, går alltså inte att på något sätt spela upp eller komprimera om på PC. Sättet jag löste det på var att låna en Mac med iMovie och komprimera om klippen till .mov med ett annat codec. Förlorade en del kvalitet på det men det var det enda jag kunde göra. Kan du inte bara föra över klippen direkt till din pc från kameran? Förstår inte varför du gör det via en Mac om du inte också redigerar på den. Premiere cs5 har sk. Native-stöd för 550d-material så det går hur bra som helst att redigera utan att rendera om osv. Mvh Petter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Premiere vill inte vara vän med .mov?
Tillbaka
Topp