Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1001405" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har inte sagt att det är ett galet överpris. Det finns dock butiker (kan inte säga något om Stadiums policys på detta temat) som faktiskt vägrat reklamationer bara för att den som försöker reklamera inte är konsument. Om man ska ta juridiken ett extra varv så gäller bara konsumentköplagen mellan dig som köpare och butiken. När du sålt den vidare gäller egentligen köplagen mellan din köpare och dig. Sen att Stadium kanske inte har en susning om vem de har sålt prylarna till må vara hänt. </p><p></p><p>Reaktionen kommer snarare av att du anger nypris i svenska butiker till 6500, när priset i svensk butik snarare är de 3990 som Stadium tar. Alltså är du 2500 off i din angivelse av nypris. I det här fallet är alltså nypriset kryddat med drygt 50%. </p><p></p><p>Förresten, på vilket sätt har jag pajjat din försäljning? Om du anser att jag pajjat din försäljning genom att bara berätta rena fakta så erkänner du ju samtidigt att du inte varit ärlig i din annons...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1001405, member: 83225"] Jag har inte sagt att det är ett galet överpris. Det finns dock butiker (kan inte säga något om Stadiums policys på detta temat) som faktiskt vägrat reklamationer bara för att den som försöker reklamera inte är konsument. Om man ska ta juridiken ett extra varv så gäller bara konsumentköplagen mellan dig som köpare och butiken. När du sålt den vidare gäller egentligen köplagen mellan din köpare och dig. Sen att Stadium kanske inte har en susning om vem de har sålt prylarna till må vara hänt. Reaktionen kommer snarare av att du anger nypris i svenska butiker till 6500, när priset i svensk butik snarare är de 3990 som Stadium tar. Alltså är du 2500 off i din angivelse av nypris. I det här fallet är alltså nypriset kryddat med drygt 50%. Förresten, på vilket sätt har jag pajjat din försäljning? Om du anser att jag pajjat din försäljning genom att bara berätta rena fakta så erkänner du ju samtidigt att du inte varit ärlig i din annons... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp