Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 1026281" data-attributes="member: 136103"><p>jag tycker normalt sett att jag själv tar vettiga priser på det jag säljer, ett år gamla JJs för 1500, Atomic FFG 16 ny för 1000. Jag vet att saker tappar värde så fort de är använda eller tagna utanför butik. Jag försöker nu sälja ett par Project Opinion och funderar på vad som är vettigt. 7000kr i butik, och jag får bud på 3500. Jag tänker att det är ett helt orimligt pris att sälja till. 50% rabatt på ett par helt nya skidor och från en säsong som inte ens startat. Det är förmodligen mer rabatt än vad de kommer gå för när butikerna kör sin rea vid slutet av säsongen. Då är det alltså ett år gamla. Jag tänker mig 25-28% då landar vi på 5000kr vilket borde vara ett vettigt pris om man ser vad folk tar annars för skidor här på freeride. </p><p></p><p>Vad är rimligt att begära för dom? För 3500 så hänger jag hellre upp dom på väggen i alla fall. Har jag rätt att länka hemsidor till diverse välgörenhetsorganisationer som svar? Var är man i närheten att hitta kommande säsongs skidor för halva priset. 3500 är ju inte ens sport-conrad priser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 1026281, member: 136103"] jag tycker normalt sett att jag själv tar vettiga priser på det jag säljer, ett år gamla JJs för 1500, Atomic FFG 16 ny för 1000. Jag vet att saker tappar värde så fort de är använda eller tagna utanför butik. Jag försöker nu sälja ett par Project Opinion och funderar på vad som är vettigt. 7000kr i butik, och jag får bud på 3500. Jag tänker att det är ett helt orimligt pris att sälja till. 50% rabatt på ett par helt nya skidor och från en säsong som inte ens startat. Det är förmodligen mer rabatt än vad de kommer gå för när butikerna kör sin rea vid slutet av säsongen. Då är det alltså ett år gamla. Jag tänker mig 25-28% då landar vi på 5000kr vilket borde vara ett vettigt pris om man ser vad folk tar annars för skidor här på freeride. Vad är rimligt att begära för dom? För 3500 så hänger jag hellre upp dom på väggen i alla fall. Har jag rätt att länka hemsidor till diverse välgörenhetsorganisationer som svar? Var är man i närheten att hitta kommande säsongs skidor för halva priset. 3500 är ju inte ens sport-conrad priser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp