Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1026285" data-attributes="member: 83225"><p>Jag skulle säga så här. Det är inte omöjligt att hitta nästasäsongsskidor på Conrad med bindning för under 5000:- (köper man dina för 3.500:- måste man ju lägga ca 1500 på en bindning också (begagnatpriset brukar ligga ungefär där). Så säljer du skidorna dyrare än så är det klart att det kan gå att hitta billigare nya hos tysken. Men, och detta är ett stort MEN; tysken säljer inte Extrem-skidor. Så att jämföra med tysken är ju inte relevant, ifall du hittar en köpare som vill ha just ett par Opinion. Men om dina potentiella köpare inte ser nån större skillnad mellan ett par Armada/K2/Salomon/Atomic etc som säljs av tysken och ett par Opinion så kommer de nog inte vara värda mycket mer än 3500. Eftersom du antagligen är den enda som säljer begagnade Opinion i hela världen så har du ju en ganska unik produkt och på den mikromarknaden som är Opinion är du ju den enda som är billigare än ordinarie butikspris. Mitt tips är nog iaf att hålla på dem och vänta tills du hittar någon som ändå tänkt sig att köpa ett par i butik och då kan göra en bättre affär hos dig. För den personen kanske de är värda säg 5000 istället. Under tiden får du nog dock räkna med att du kommer att få en hel del bud i 3500-klassen, dock tycker jag inte att man kan vara allt för hård mot dessa (nu tycker jag iof aldrig att man kan vara det mot folk som ger ett bud, man har ju alltid valet att säga nej, inte mer med det)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1026285, member: 83225"] Jag skulle säga så här. Det är inte omöjligt att hitta nästasäsongsskidor på Conrad med bindning för under 5000:- (köper man dina för 3.500:- måste man ju lägga ca 1500 på en bindning också (begagnatpriset brukar ligga ungefär där). Så säljer du skidorna dyrare än så är det klart att det kan gå att hitta billigare nya hos tysken. Men, och detta är ett stort MEN; tysken säljer inte Extrem-skidor. Så att jämföra med tysken är ju inte relevant, ifall du hittar en köpare som vill ha just ett par Opinion. Men om dina potentiella köpare inte ser nån större skillnad mellan ett par Armada/K2/Salomon/Atomic etc som säljs av tysken och ett par Opinion så kommer de nog inte vara värda mycket mer än 3500. Eftersom du antagligen är den enda som säljer begagnade Opinion i hela världen så har du ju en ganska unik produkt och på den mikromarknaden som är Opinion är du ju den enda som är billigare än ordinarie butikspris. Mitt tips är nog iaf att hålla på dem och vänta tills du hittar någon som ändå tänkt sig att köpa ett par i butik och då kan göra en bättre affär hos dig. För den personen kanske de är värda säg 5000 istället. Under tiden får du nog dock räkna med att du kommer att få en hel del bud i 3500-klassen, dock tycker jag inte att man kan vara allt för hård mot dessa (nu tycker jag iof aldrig att man kan vara det mot folk som ger ett bud, man har ju alltid valet att säga nej, inte mer med det) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp