Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1072155" data-attributes="member: 88096"><p>du har ju redan hamnat här...</p><p></p><p>Skämt åsido. Jag tycker att man ska kolla vad alternativpriset är men det är ju inte så lätt. Ser väl ut som man kanske kan hitta något motsvarande hos conrad för 7500 kr med dynafitskida (med reservation för felval). Men det blir ju dyrare om man väljer finare hudar. </p><p>Isf om man skulle ha full tilltro till min formel (vilket man verkligen inte behöver ha) skulle ett rimligt begagnatpris vara 2250 men det låter ju väldigt billigt. Med åldersavdrag är begagnatpriset då 30% av nyköpspriset.</p><p>Om man räknar åt andra hållet skulle nyköpspriset vara 11700 ifall ett rimligt begagnatpris skulle vara 3500.</p><p></p><p>Bindningen borde ju också ha ett bättre andrahandsvärde än skidor och stighudar och sen borde man ju ta hänsyn till att allt är i mycket bra skick. Utan att räkna och filura så mycket är kanske 3500 okej.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1072155, member: 88096"] du har ju redan hamnat här... Skämt åsido. Jag tycker att man ska kolla vad alternativpriset är men det är ju inte så lätt. Ser väl ut som man kanske kan hitta något motsvarande hos conrad för 7500 kr med dynafitskida (med reservation för felval). Men det blir ju dyrare om man väljer finare hudar. Isf om man skulle ha full tilltro till min formel (vilket man verkligen inte behöver ha) skulle ett rimligt begagnatpris vara 2250 men det låter ju väldigt billigt. Med åldersavdrag är begagnatpriset då 30% av nyköpspriset. Om man räknar åt andra hållet skulle nyköpspriset vara 11700 ifall ett rimligt begagnatpris skulle vara 3500. Bindningen borde ju också ha ett bättre andrahandsvärde än skidor och stighudar och sen borde man ju ta hänsyn till att allt är i mycket bra skick. Utan att räkna och filura så mycket är kanske 3500 okej. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp