Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1137929" data-attributes="member: 83225"><p>Allt beror ju på hur bråttom du har. Allt beror ju på vad du kan få en likvärdig skida för annars. Personligen vet jag inte om jag hört att Bentchetler vore dunderunik i dagsläget men säg att du kan hitta en motsvarande skida ny för 4000. Då kanske 3000+500 för bindning vore rimligt? Vill nån dock ha just BC så får man ju ny punga ut med snarare 6000. Då är kanske 4500 attraktivt för någon som annars tänkt köpa den ny. Det här är ju problemet med prissättning. Det är ingen exakt vetenskap. Jag sålde precis ett par skidor som jag använt lite mindre än du hade använt dina men bara 500 under vad jag gett för dem nya. Dock kostar de nya idag 2500 mer än när jag köpte dem. Det handlar också om en väldigt populär modell där draget efter just den modellen är relativt högt. Så det blev ju en bra affär för både köparen och mig. Jag förlorade inte jättemycket men köparen sparade ju ändå 3000 mot att köpa nytt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1137929, member: 83225"] Allt beror ju på hur bråttom du har. Allt beror ju på vad du kan få en likvärdig skida för annars. Personligen vet jag inte om jag hört att Bentchetler vore dunderunik i dagsläget men säg att du kan hitta en motsvarande skida ny för 4000. Då kanske 3000+500 för bindning vore rimligt? Vill nån dock ha just BC så får man ju ny punga ut med snarare 6000. Då är kanske 4500 attraktivt för någon som annars tänkt köpa den ny. Det här är ju problemet med prissättning. Det är ingen exakt vetenskap. Jag sålde precis ett par skidor som jag använt lite mindre än du hade använt dina men bara 500 under vad jag gett för dem nya. Dock kostar de nya idag 2500 mer än när jag köpte dem. Det handlar också om en väldigt populär modell där draget efter just den modellen är relativt högt. Så det blev ju en bra affär för både köparen och mig. Jag förlorade inte jättemycket men köparen sparade ju ändå 3000 mot att köpa nytt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp