Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1217220" data-attributes="member: 83225"><p>Man får förstås sälja och köpa saker till vilket pris som helst, så länge man inte nyttjar någon annans trångmål till att ta orimligt betalt. Då kallas det ocker och är straffbart. Vad jag dock har svårt för är uppgiften "nypris x kr" när nypris egentligen är x - 40%. Att den ursprungliga köparen valt att betala extra mycket för den service som givits av handlaren är ju till absolut noll nytta för andrahandsköparen. Man kan ju alltså se den merkostnaden som en tjänst man betalar för separat från inköpet. </p><p></p><p>Sen undrar jag också lite kring varför skidutrustning skulle blivit dyrare under pandemin? Vad som hänt är ju snarare att folk fått sina skidresor inställda och därmed inte har samma behov av att köpa grejer. Det sänker ju snarare priserna. </p><p></p><p>Sen hur kan skidor vara nyservade och nyskick samtidigt? I en skidservice ingår väl ett varv i en slip tänker jag? Det i sig innebär ju att man har lite mindre material kvar än man hade från början?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1217220, member: 83225"] Man får förstås sälja och köpa saker till vilket pris som helst, så länge man inte nyttjar någon annans trångmål till att ta orimligt betalt. Då kallas det ocker och är straffbart. Vad jag dock har svårt för är uppgiften "nypris x kr" när nypris egentligen är x - 40%. Att den ursprungliga köparen valt att betala extra mycket för den service som givits av handlaren är ju till absolut noll nytta för andrahandsköparen. Man kan ju alltså se den merkostnaden som en tjänst man betalar för separat från inköpet. Sen undrar jag också lite kring varför skidutrustning skulle blivit dyrare under pandemin? Vad som hänt är ju snarare att folk fått sina skidresor inställda och därmed inte har samma behov av att köpa grejer. Det sänker ju snarare priserna. Sen hur kan skidor vara nyservade och nyskick samtidigt? I en skidservice ingår väl ett varv i en slip tänker jag? Det i sig innebär ju att man har lite mindre material kvar än man hade från början? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp