Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1246627" data-attributes="member: 83225"><p>Jo, det är viktigt att täta. Framför allt blir det ju känsligt om det är halvtätt, för då kan det ju inte torka ur emellan. </p><p></p><p>Går du till en vanlig verkstad så trycker de i trälim och slår i en plastplugg. Det skyddar ju mot fukt men kommer ganska snart göra att du inte kan montera där du vill, eftersom du måste hålla avstånd till de gamla hålen. Det är ju en sak som gör att andra hand generellt tappar i värde. Finns det ett begränsat antal monteringar blir ju varje montering en värdeminskning. Jag brukar istället fylla alla mina gamla hål med riktigt långsam epoxi med filler i. Det blir minst lika hållbart som skidan var från början. Måhända kan det påveka flexet genom att inte vara exakt lika styvt som skidan från början men det torde vara marginellt. Jag har provat själv att montera bindningar där hålen hamnat halvvägs i lagningen och halvvägs i "skidan" så att säga. Det har suttit fast hur bra som helst. Man kan behöva vara lite extra noga med att styra borren så att den inte drar snett iom att lagningen många gånger är hårdare än skidan men det har funkat bra för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1246627, member: 83225"] Jo, det är viktigt att täta. Framför allt blir det ju känsligt om det är halvtätt, för då kan det ju inte torka ur emellan. Går du till en vanlig verkstad så trycker de i trälim och slår i en plastplugg. Det skyddar ju mot fukt men kommer ganska snart göra att du inte kan montera där du vill, eftersom du måste hålla avstånd till de gamla hålen. Det är ju en sak som gör att andra hand generellt tappar i värde. Finns det ett begränsat antal monteringar blir ju varje montering en värdeminskning. Jag brukar istället fylla alla mina gamla hål med riktigt långsam epoxi med filler i. Det blir minst lika hållbart som skidan var från början. Måhända kan det påveka flexet genom att inte vara exakt lika styvt som skidan från början men det torde vara marginellt. Jag har provat själv att montera bindningar där hålen hamnat halvvägs i lagningen och halvvägs i "skidan" så att säga. Det har suttit fast hur bra som helst. Man kan behöva vara lite extra noga med att styra borren så att den inte drar snett iom att lagningen många gånger är hårdare än skidan men det har funkat bra för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp