Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1247139" data-attributes="member: 175247"><p>Jag tycker att [USER=144594]@fredw[/USER] 's påpekande är relevant (även om det inte är "exakt" samma skida). Det är ju så med de stora online återförsäljarna, att de ofta säljer ut sprillans nya skidor för halva listpriset. Så har jag köpt fyra par skidor till mig och frun de senaste två åren.</p><p>Det får man helt enkelt vara beredd på om man köper nya skidor till fullpris, som man tror att man ska sälja till ett högt pris som beg. senare.</p><p>Att du sedan kallar det "rappakalja" och att "raljera", och blir sur för det, det har du ju rätt att bli. Men jag kan ju säga att om jag skulle ha köpt dina skidor för annonserat pris och sedan upptäckt de andra nypriserna, så skulle jag bli (som de säger på andra sidan sundet här) "pissesur".</p><p></p><p>Om man inte är ute efter någon sällsynt specialmodell som inte går att hitta till rabattpris hos ÅF, så förstår jag inte vitsen med att köpa begagnat överhuvudtaget. Jag räknar inte själv med att få mycket för mina skidor om jag skulle sälja dem, men så har jag inte heller betalt mer än halvt listpris för dem.</p><p>Tycker att du borde sätta ett relevant pris på dina beg. skidor, så får du sålt dem också, och köparen blir nöjd och känner sig inte lurad efteråt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1247139, member: 175247"] Jag tycker att [USER=144594]@fredw[/USER] 's påpekande är relevant (även om det inte är "exakt" samma skida). Det är ju så med de stora online återförsäljarna, att de ofta säljer ut sprillans nya skidor för halva listpriset. Så har jag köpt fyra par skidor till mig och frun de senaste två åren. Det får man helt enkelt vara beredd på om man köper nya skidor till fullpris, som man tror att man ska sälja till ett högt pris som beg. senare. Att du sedan kallar det "rappakalja" och att "raljera", och blir sur för det, det har du ju rätt att bli. Men jag kan ju säga att om jag skulle ha köpt dina skidor för annonserat pris och sedan upptäckt de andra nypriserna, så skulle jag bli (som de säger på andra sidan sundet här) "pissesur". Om man inte är ute efter någon sällsynt specialmodell som inte går att hitta till rabattpris hos ÅF, så förstår jag inte vitsen med att köpa begagnat överhuvudtaget. Jag räknar inte själv med att få mycket för mina skidor om jag skulle sälja dem, men så har jag inte heller betalt mer än halvt listpris för dem. Tycker att du borde sätta ett relevant pris på dina beg. skidor, så får du sålt dem också, och köparen blir nöjd och känner sig inte lurad efteråt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp