Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1250921" data-attributes="member: 59831"><p>Det är svårt med dyra skalkläder. Klart man vill ha så mycket som möjligt om man köpt en skaljacka för 7000 kr och använt den några veckor. Men kläder är svårt, speciellt Haglöfs som extremt ofta är på rea och går att hitta på flera lågprisvaruhus. Haglöfs själva är också bra på att rea ut gamla kollektioner i slutet av säsongen på deras hemsida, så ofta är det jäkligt mkt billigare efter säsongen.</p><p></p><p>Sen på Freeride finns ju jäkligt mkt folk i branchen så att säga, många jobbar med skidprylar, eller känner någon som jobbar med skidprylar. Dvs. väldigt många har personalköps-priser från de stora märkena där man kan köpa saker med bra rabatter.</p><p></p><p>Jag har under studietiden jobbat i friluftsbutik och har ofta köpt billiga kläder från typ Haglöfs, Norröna, Houdini etc. då man uppmuntras köpa och prova prylarna. Och ofta har jag sålt dessa på freeride eller någon köp/sälj-grupp på FB, och min observation är att det, oavsett märke eller nypris, är väldigt väldigt svårt att få mer än typ 40% av nypriset för skalplagg. Haft många skalplagg som kostar mellan 5-6k, och har i princip aldrig fått över 2500-3000 för en skaljacka, oavsett hur bra skick det är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1250921, member: 59831"] Det är svårt med dyra skalkläder. Klart man vill ha så mycket som möjligt om man köpt en skaljacka för 7000 kr och använt den några veckor. Men kläder är svårt, speciellt Haglöfs som extremt ofta är på rea och går att hitta på flera lågprisvaruhus. Haglöfs själva är också bra på att rea ut gamla kollektioner i slutet av säsongen på deras hemsida, så ofta är det jäkligt mkt billigare efter säsongen. Sen på Freeride finns ju jäkligt mkt folk i branchen så att säga, många jobbar med skidprylar, eller känner någon som jobbar med skidprylar. Dvs. väldigt många har personalköps-priser från de stora märkena där man kan köpa saker med bra rabatter. Jag har under studietiden jobbat i friluftsbutik och har ofta köpt billiga kläder från typ Haglöfs, Norröna, Houdini etc. då man uppmuntras köpa och prova prylarna. Och ofta har jag sålt dessa på freeride eller någon köp/sälj-grupp på FB, och min observation är att det, oavsett märke eller nypris, är väldigt väldigt svårt att få mer än typ 40% av nypriset för skalplagg. Haft många skalplagg som kostar mellan 5-6k, och har i princip aldrig fått över 2500-3000 för en skaljacka, oavsett hur bra skick det är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp