Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sivbertil" data-source="post: 1308100" data-attributes="member: 161988"><p>Helt enig med att det ofta är fantasisummor. Misstänker att många blir kvar med sina skidor. När jag la ut mina Fischer Ranger 96 med Marker Duke PT16 för 7000:- på blocket kändes det lite högt men men allt var i nyskick och jag var inte helt säker på att jag ville sälja. Två spekulanter bjöd 5000:-, en bjöd 6000:- och en spekulant som ville hämta någon vecka senare för det utsatta priset. Jag valde spekulanten som bjöd 6000:- för att affären blev smidigast. Kollar historiken och annonsen sattes in 12:e mars 2024 och jag plockade ner den 16:e mars, dvs försäljningen gick ganska snabbt men det var inte direkt rusning. Jag köpte skidorna för 1050 Euro, vilket är ca 11 500 sek och sålde för lite drygt halva priset jämfört marknadens lägsta pris. I stort en helt okej affär för både mig och köparen där det kostade mig ca 700 sek per åkdag för att få testa ett par riktigt intressanta och utmanande skidor. Antar att de flesta som lägger ut en vara är rätt säker på att de vill sälja och vill man få sålt så får man anpassa sig till marknaden. Önskar att blocket eller freeride hade en funktion där man lägger ut lägsta pris och köpnu-pris med ett slutdatum. Vill man verkligen bli av med ett par skidor sätter man ett lågt pris och om man som spekulant vet att man vill ha just den skidan så kan man slå till på köpnu-pris.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sivbertil, post: 1308100, member: 161988"] Helt enig med att det ofta är fantasisummor. Misstänker att många blir kvar med sina skidor. När jag la ut mina Fischer Ranger 96 med Marker Duke PT16 för 7000:- på blocket kändes det lite högt men men allt var i nyskick och jag var inte helt säker på att jag ville sälja. Två spekulanter bjöd 5000:-, en bjöd 6000:- och en spekulant som ville hämta någon vecka senare för det utsatta priset. Jag valde spekulanten som bjöd 6000:- för att affären blev smidigast. Kollar historiken och annonsen sattes in 12:e mars 2024 och jag plockade ner den 16:e mars, dvs försäljningen gick ganska snabbt men det var inte direkt rusning. Jag köpte skidorna för 1050 Euro, vilket är ca 11 500 sek och sålde för lite drygt halva priset jämfört marknadens lägsta pris. I stort en helt okej affär för både mig och köparen där det kostade mig ca 700 sek per åkdag för att få testa ett par riktigt intressanta och utmanande skidor. Antar att de flesta som lägger ut en vara är rätt säker på att de vill sälja och vill man få sålt så får man anpassa sig till marknaden. Önskar att blocket eller freeride hade en funktion där man lägger ut lägsta pris och köpnu-pris med ett slutdatum. Vill man verkligen bli av med ett par skidor sätter man ett lågt pris och om man som spekulant vet att man vill ha just den skidan så kan man slå till på köpnu-pris. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp