Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gusten26" data-source="post: 1326233" data-attributes="member: 132766"><p>Jag tror vi alla kan vara eniga om att en skida som varit borrad ett par gånger minskar möjligheterna till vidareförsäljning och valet av bindningar som köpare kan montera på. Inga konstigheter där. Att jag har större sulmått än dom flesta (327 mm) kanske ökar möjligheterna för mig, vad vet jag.</p><p></p><p>Paketpriser kanske kan vara en väg fram, men samtidigt de bindningar som jag använt mig av på det senaste (King Pin M-Werks och ATK Freeraider) ser jag sällan att man kan få till mer rabatt än 15 – 20 %. Det ska jämföras med den rabatt mot ordinarie pris som jag har köpt mina senaste två skidor till – 50 % rabatt och 70 % rabatt. Jag har i alla fall lättare att hitta klipp på skidor jämfört med bindningar. Tänker att detta kanske gör att jag kan sälja gamla skidor till ett hyffsat pris utan bindning, och jag förlorar relativt sett inte så mycket pengar när jag säljer.</p><p></p><p>Samtidigt, för min del, så är jag bara glad om jag kan sälja något vidare som någon annan kan få glädje av och både säljare och köpare är nöjda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gusten26, post: 1326233, member: 132766"] Jag tror vi alla kan vara eniga om att en skida som varit borrad ett par gånger minskar möjligheterna till vidareförsäljning och valet av bindningar som köpare kan montera på. Inga konstigheter där. Att jag har större sulmått än dom flesta (327 mm) kanske ökar möjligheterna för mig, vad vet jag. Paketpriser kanske kan vara en väg fram, men samtidigt de bindningar som jag använt mig av på det senaste (King Pin M-Werks och ATK Freeraider) ser jag sällan att man kan få till mer rabatt än 15 – 20 %. Det ska jämföras med den rabatt mot ordinarie pris som jag har köpt mina senaste två skidor till – 50 % rabatt och 70 % rabatt. Jag har i alla fall lättare att hitta klipp på skidor jämfört med bindningar. Tänker att detta kanske gör att jag kan sälja gamla skidor till ett hyffsat pris utan bindning, och jag förlorar relativt sett inte så mycket pengar när jag säljer. Samtidigt, för min del, så är jag bara glad om jag kan sälja något vidare som någon annan kan få glädje av och både säljare och köpare är nöjda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp