Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1331452" data-attributes="member: 59831"><p>Brukar vara svårt att få mer än några hundra, oavsett modell. </p><p>Nu vet vi ju inte exakt vad de är för modell du har, då Xpro finns i allt från mjukare "nybörjar" pjäxa till lite styvare modeller på 130 flex. </p><p></p><p>Av de pjäxor jag sålt, som alla haft listpriser över 6000 kr, så har jag aldrig fått mer än 800 kr för ett par begagnade. Då var det dock lite mer lättsålda, mer exklusiva toppturspjäxor som var rätt poppis ett tag. </p><p></p><p>Försökte förra året sälja ett par Lange RX130 (äldre premium modell, rätt så välanvända), för 300-400 nånting, men ingen som nappade). </p><p></p><p>Är de någon som t.ex haft exakt samma modell som du säljer, som pajjat eller slitits ut, så kanske de är lite större chans att få dom sålda. Men ja svårt att få pjäxor sålda, oavsett pris är min erfarenhet. Sen så känns de ibland lite onödigt att sälja något för ett par hundringar, då är de oftast bättre att ha kvar dom som reserv eller så en kompis kan låna någon gång. Men ja de finns ju helt klart en gräns för hur mkt "onödig" skidutrustning man kan låta vara kvar i förrådet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1331452, member: 59831"] Brukar vara svårt att få mer än några hundra, oavsett modell. Nu vet vi ju inte exakt vad de är för modell du har, då Xpro finns i allt från mjukare "nybörjar" pjäxa till lite styvare modeller på 130 flex. Av de pjäxor jag sålt, som alla haft listpriser över 6000 kr, så har jag aldrig fått mer än 800 kr för ett par begagnade. Då var det dock lite mer lättsålda, mer exklusiva toppturspjäxor som var rätt poppis ett tag. Försökte förra året sälja ett par Lange RX130 (äldre premium modell, rätt så välanvända), för 300-400 nånting, men ingen som nappade). Är de någon som t.ex haft exakt samma modell som du säljer, som pajjat eller slitits ut, så kanske de är lite större chans att få dom sålda. Men ja svårt att få pjäxor sålda, oavsett pris är min erfarenhet. Sen så känns de ibland lite onödigt att sälja något för ett par hundringar, då är de oftast bättre att ha kvar dom som reserv eller så en kompis kan låna någon gång. Men ja de finns ju helt klart en gräns för hur mkt "onödig" skidutrustning man kan låta vara kvar i förrådet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp