Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 624163" data-attributes="member: 74439"><p>Helt klart en nödvändig tråd!</p><p>Viktigt att tänka på när man ska sälja någon enstaka pryl begagnad är vad man själv hade kunnat tänka sig betala för den.</p><p>Rent hypotetiskt, din trotjänare ska avyttras efter två säsonger. När du köpte den ny betalade du sju papp i butik.</p><p>Två säsonger á fem månader, varje dag allt ifrån säsongsstart med dåligt baslager och mycket sten till åkning på räcken i lekparken för att sedan avslutas med våråkning i ett tunt snölager. Multiplicera sedan detta med två. Är det verkligen är skida som är värd 5'000-5'500 balubas? Kolla vad de stora skidbutikerna tar på sina reor. Varför skulle jag vilja köpa en begagnad skida när jag kan få en ny till ungefär samma pris, ibland till och med billigare!</p><p></p><p>Personligen tycker jag det är väldigt svårt att göra fynd här på sidan. Tyvärr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 624163, member: 74439"] Helt klart en nödvändig tråd! Viktigt att tänka på när man ska sälja någon enstaka pryl begagnad är vad man själv hade kunnat tänka sig betala för den. Rent hypotetiskt, din trotjänare ska avyttras efter två säsonger. När du köpte den ny betalade du sju papp i butik. Två säsonger á fem månader, varje dag allt ifrån säsongsstart med dåligt baslager och mycket sten till åkning på räcken i lekparken för att sedan avslutas med våråkning i ett tunt snölager. Multiplicera sedan detta med två. Är det verkligen är skida som är värd 5'000-5'500 balubas? Kolla vad de stora skidbutikerna tar på sina reor. Varför skulle jag vilja köpa en begagnad skida när jag kan få en ny till ungefär samma pris, ibland till och med billigare! Personligen tycker jag det är väldigt svårt att göra fynd här på sidan. Tyvärr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp