Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Misterister" data-source="post: 786526"><p>Jag vet hur utbud och efterfrågan funkar. Det gör det inte mindre retarderat att sälja/köpa en tröja dyrare än originalpris när den är använd. Det handlar om samvete hos säljare och inkompetens hos köpare, jag skulle aldrig kunna sälja en tröja så pass dyrt utan att få dåligt samvete. Sen köper folk tröjorna dyrt eftersom de sällan vet att de går att beställa från USA till mycket bättre pris. </p><p></p><p>Sen är det möjligt att det är utbud och efterfrågan, men det gör inte att jag tycker att det är mer idiotiskt att köpa/sälja en begagnad tröja för mer än nypris. Som Carled sa, hade det varit antik porslin från 1300 talet med handmålade detaljer kan jag gå med på det, men nu är det en tröja som funnits i ca ett år. </p><p></p><p>Känns som om tröjor har mest värdeförlust om man jämför med skidkläder osv. Jag sålde som sagt en lrg grassroots för 500 som kostar cirka 1000 kr ny i Sverige(men som tidigare nämnts kan beställas för halva priset i från usa om man vill det). Det tycker jag var för mycket efter ett års användning egentligen. Ett rimligt pris vore 200-300 kanske. Då är det ändå ganska bra efterfrågan på stora LRG grassroots.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Misterister, post: 786526"] Jag vet hur utbud och efterfrågan funkar. Det gör det inte mindre retarderat att sälja/köpa en tröja dyrare än originalpris när den är använd. Det handlar om samvete hos säljare och inkompetens hos köpare, jag skulle aldrig kunna sälja en tröja så pass dyrt utan att få dåligt samvete. Sen köper folk tröjorna dyrt eftersom de sällan vet att de går att beställa från USA till mycket bättre pris. Sen är det möjligt att det är utbud och efterfrågan, men det gör inte att jag tycker att det är mer idiotiskt att köpa/sälja en begagnad tröja för mer än nypris. Som Carled sa, hade det varit antik porslin från 1300 talet med handmålade detaljer kan jag gå med på det, men nu är det en tröja som funnits i ca ett år. Känns som om tröjor har mest värdeförlust om man jämför med skidkläder osv. Jag sålde som sagt en lrg grassroots för 500 som kostar cirka 1000 kr ny i Sverige(men som tidigare nämnts kan beställas för halva priset i från usa om man vill det). Det tycker jag var för mycket efter ett års användning egentligen. Ett rimligt pris vore 200-300 kanske. Då är det ändå ganska bra efterfrågan på stora LRG grassroots. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp