Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 806662" data-attributes="member: 49358"><p>Jag säger absolut inte att han gör ngt dåligt med sina skidor..eller ngt bra då jag som sagt inte har testat mer än 2 par nu när jag tänker efter (ett par Rhino Chaser prototyper och ett par Vodo Child) och det var ett par år sedan så jag säger INGET och har inte sagt ngt om dess egenskaper för det är som inte det tråden handlar om utan andrahandsvärdet. Han har ju ganska så extrema idéer som sagt. Så ett av de exempel jag har vart med om är en kompis till mig (Rasmus Ekman) som jämförde sina funkalistics med ett par som en annan hade köpt året efter och likheterna slutade i stort sett vid färgen på skidan. Rasmus skidor var lätta och hade platt spann medan hans vän hade massa rocker och var styva och tunga som fan.</p><p></p><p>Ehh ja...efter att ha kollat igenom specsen på de hendryxlaggen som funnits längst (PH, Funk,VC,RC) så får jag väl hel enkelt dra tillbaka en del av det jag har sagt. Det enda året som det blev en stor förändring verkar ha varit mellan 2009 och 2010 då skidorna fick rocker och då antagligen blev en del styvare. Annars så är det precis som jag sa att det inte var förut...bara små tweakar. Då menar jag på de fysiska måtten, sen vad som är i skidorna vet nog inte så många. Men whatever.</p><p></p><p>Så Wuppa...jag drar tillbaka det jag sa om drastiska förändringar i form och ställer mig i skamvrån en liten stund.</p><p></p><p>PEAS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 806662, member: 49358"] Jag säger absolut inte att han gör ngt dåligt med sina skidor..eller ngt bra då jag som sagt inte har testat mer än 2 par nu när jag tänker efter (ett par Rhino Chaser prototyper och ett par Vodo Child) och det var ett par år sedan så jag säger INGET och har inte sagt ngt om dess egenskaper för det är som inte det tråden handlar om utan andrahandsvärdet. Han har ju ganska så extrema idéer som sagt. Så ett av de exempel jag har vart med om är en kompis till mig (Rasmus Ekman) som jämförde sina funkalistics med ett par som en annan hade köpt året efter och likheterna slutade i stort sett vid färgen på skidan. Rasmus skidor var lätta och hade platt spann medan hans vän hade massa rocker och var styva och tunga som fan. Ehh ja...efter att ha kollat igenom specsen på de hendryxlaggen som funnits längst (PH, Funk,VC,RC) så får jag väl hel enkelt dra tillbaka en del av det jag har sagt. Det enda året som det blev en stor förändring verkar ha varit mellan 2009 och 2010 då skidorna fick rocker och då antagligen blev en del styvare. Annars så är det precis som jag sa att det inte var förut...bara små tweakar. Då menar jag på de fysiska måtten, sen vad som är i skidorna vet nog inte så många. Men whatever. Så Wuppa...jag drar tillbaka det jag sa om drastiska förändringar i form och ställer mig i skamvrån en liten stund. PEAS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp