Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 806668" data-attributes="member: 47005"><p>Förstår din poäng men jag tycker inte man ska sälja och värdera alla skidor (modeller, märken) på samma sätt. Pratar vi om en skida som är framtagen med en massa kompromisser för att hålla nere pris, locka den breda massan mm så vore det ju konstigt av tillverkaren att förändra en etablerad modell så pass mycket på bara ett år utan att automatiskt döma ut den "gamla" men om vi pratar om nyskapande och kreativa märken så anser jag att spelreglerna är lite annorlunda. Jag ser det som att åkare som Pollard och Hendryx har en vision för var och en av sina modeller och hela tiden strävar efter att de ska hålla så hög kvalitet som möjligt. Drivs man mer av att leda utvecklingen framåt än av att tjäna pengar blir det nog svårt att undvika att gå in och peta på sin design och trimma lite detaljer här och där. </p><p></p><p>Sen vill jag också säga att man måste vara blind för att inte se att det är de mindre märkena som i första hand drivs av riktiga skidåkare som har lett utvecklingen framåt de senaste åren fast de stora etablerade märkena som styr marknaden. Jag tror att det är just därför man måste se det med lite olika ögon när man pratar andrahandsvärde och produktutveckling.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 806668, member: 47005"] Förstår din poäng men jag tycker inte man ska sälja och värdera alla skidor (modeller, märken) på samma sätt. Pratar vi om en skida som är framtagen med en massa kompromisser för att hålla nere pris, locka den breda massan mm så vore det ju konstigt av tillverkaren att förändra en etablerad modell så pass mycket på bara ett år utan att automatiskt döma ut den "gamla" men om vi pratar om nyskapande och kreativa märken så anser jag att spelreglerna är lite annorlunda. Jag ser det som att åkare som Pollard och Hendryx har en vision för var och en av sina modeller och hela tiden strävar efter att de ska hålla så hög kvalitet som möjligt. Drivs man mer av att leda utvecklingen framåt än av att tjäna pengar blir det nog svårt att undvika att gå in och peta på sin design och trimma lite detaljer här och där. Sen vill jag också säga att man måste vara blind för att inte se att det är de mindre märkena som i första hand drivs av riktiga skidåkare som har lett utvecklingen framåt de senaste åren fast de stora etablerade märkena som styr marknaden. Jag tror att det är just därför man måste se det med lite olika ögon när man pratar andrahandsvärde och produktutveckling. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp