Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 806678" data-attributes="member: 83225"><p>Jag måste faktiskt hålla med Utter och PNyberg här. Ju dyrare och mer extrema modeller det handlar om desto mer rasar andrahandsvärdet i procent. Titta på dyra mercor, porsche, ferrari eller motsvarande.Sen kan man ju kika på hur mycket en begagnat 9-5 kommer rasa i pris nu när SAAB börjar lansera den nya modellen för att se hur det faktum att en helt ny modell dykt upp påverkar priset på den gamla. Framförallt blir ju diskussionen väldigt fel när man glömmer vad folk är villiga att betala. Jag vet ju att jag själv betalat 5000 för ett par beggade S7or i år som är förra årets modell (oanvända), istället för årets modell för 7500. Det finns egentligen bara två parametrar som var intressanta för min del. Skidorna är modellmässigt desamma och de gamla är snyggare, då köper jag ju gärna de äldre. Men om det hade varit stora skillnader i modellerna hade jag ju inte köpt de gamla utan tagit de nyare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 806678, member: 83225"] Jag måste faktiskt hålla med Utter och PNyberg här. Ju dyrare och mer extrema modeller det handlar om desto mer rasar andrahandsvärdet i procent. Titta på dyra mercor, porsche, ferrari eller motsvarande.Sen kan man ju kika på hur mycket en begagnat 9-5 kommer rasa i pris nu när SAAB börjar lansera den nya modellen för att se hur det faktum att en helt ny modell dykt upp påverkar priset på den gamla. Framförallt blir ju diskussionen väldigt fel när man glömmer vad folk är villiga att betala. Jag vet ju att jag själv betalat 5000 för ett par beggade S7or i år som är förra årets modell (oanvända), istället för årets modell för 7500. Det finns egentligen bara två parametrar som var intressanta för min del. Skidorna är modellmässigt desamma och de gamla är snyggare, då köper jag ju gärna de äldre. Men om det hade varit stora skillnader i modellerna hade jag ju inte köpt de gamla utan tagit de nyare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp