Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 807236" data-attributes="member: 13863"><p>Haha ... kartongen de ligger på är exakt en sådan som SC packar sina skidor i ... En kvalificerad gissning är att han köpt skidorna från vår Tüske vän men fått kalla fötter. För ordningens skull, priset inkl.frakt är 584 Euro vilket motsvarar omkring 5 350 kr. Grejorna är kanon, ingen tvekan om det, och jag tror man lätt kan få 2 500 för bindningarna och strax under 3 000 kr för skidorna om man säljer dem separat. I paket är man naturligtsvis tvungen att gå en bit under SCs pris ...</p><p></p><p>Jag sålde själv ett likadant set för några veckor sedan (men lätt begagnat), jag fick 1900 kr för bindningen och 2500 kr för skidorna. Hade kunnat sålt minst två par skidor och tre par binsningar till detta pris. Då hade inte SC lagt ut K2s 09/10 modeller (åtminstone hade inte jag sett det), hoppas att köparna av mina grejor inte blivit besvikna, men just då var priset rätt!</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! I det här fallet "stör" SCs låga pris begagnatmarknaden ... kan vara en idé att avvakta lite tills SC sålt slut på 09/10 grejorna, då finns nog chans att få ut lite mer ... DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 807236, member: 13863"] Haha ... kartongen de ligger på är exakt en sådan som SC packar sina skidor i ... En kvalificerad gissning är att han köpt skidorna från vår Tüske vän men fått kalla fötter. För ordningens skull, priset inkl.frakt är 584 Euro vilket motsvarar omkring 5 350 kr. Grejorna är kanon, ingen tvekan om det, och jag tror man lätt kan få 2 500 för bindningarna och strax under 3 000 kr för skidorna om man säljer dem separat. I paket är man naturligtsvis tvungen att gå en bit under SCs pris ... Jag sålde själv ett likadant set för några veckor sedan (men lätt begagnat), jag fick 1900 kr för bindningen och 2500 kr för skidorna. Hade kunnat sålt minst två par skidor och tre par binsningar till detta pris. Då hade inte SC lagt ut K2s 09/10 modeller (åtminstone hade inte jag sett det), hoppas att köparna av mina grejor inte blivit besvikna, men just då var priset rätt! /MM PS! I det här fallet "stör" SCs låga pris begagnatmarknaden ... kan vara en idé att avvakta lite tills SC sålt slut på 09/10 grejorna, då finns nog chans att få ut lite mer ... DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp