Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="millgard" data-source="post: 817633" data-attributes="member: 115941"><p>Nej, jag håller helt med om det. Jag tillhör de som gärna handlar i butik för jag uppskattar service. </p><p></p><p>Men denna tråd har mer blivit en dumförklaring till de som inte inser marknadsvärdet på sina prylar. Poängen är ju att de antingen 1. inser detta efter hand och sänker priset eller 2. hittar en nöjd köpare ändå, och då stämde ju prisgissningen.</p><p></p><p>Ett annat alternativ kunde ju vara att ha ett auktionsförfarande här på köp&sälj. Då garanteras ju rätt marknadsvärde.</p><p></p><p>Angående service då. </p><p>När det gäller skidor+bindningar torde service och "proffskunskap" vara mindre betydelsefullt än när det gäller tex pjuck (när träffade du ett "proffs" i en butik sist förresten...). Jag tror att vi genom att läsa olika tester och jämförelser på nätet, prova kompisars skidor osv kan bilda oss en hyfsad uppfattning om vad det handlar om när det gäller skidor och bindningar. När vi kommer till pjäxor handlar ju (minst) hälften om den egna foten, varför kunnig hjälp och omsorgsfull utprovning här blir betydligt viktigare.</p><p></p><p>Är det orimligt att tro att vi kommer att få speciella pjäxbutiker på sikt? Att betala 5.000kr EXTRA för "service" när man köper ett par skidor med bindning är helt enkelt inte rimligt, medan det kan vara fullt motiverat att betala 1.500 för den tjänsten när man köper pjäxor.</p><p></p><p>Att däremot tycka att man skall handla på en svensk webshop till svenska priser när servicenivån är den samma som när man köper någon annanstans är mer än lovligt naivt och gynnar ingen i slutändan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="millgard, post: 817633, member: 115941"] Nej, jag håller helt med om det. Jag tillhör de som gärna handlar i butik för jag uppskattar service. Men denna tråd har mer blivit en dumförklaring till de som inte inser marknadsvärdet på sina prylar. Poängen är ju att de antingen 1. inser detta efter hand och sänker priset eller 2. hittar en nöjd köpare ändå, och då stämde ju prisgissningen. Ett annat alternativ kunde ju vara att ha ett auktionsförfarande här på köp&sälj. Då garanteras ju rätt marknadsvärde. Angående service då. När det gäller skidor+bindningar torde service och "proffskunskap" vara mindre betydelsefullt än när det gäller tex pjuck (när träffade du ett "proffs" i en butik sist förresten...). Jag tror att vi genom att läsa olika tester och jämförelser på nätet, prova kompisars skidor osv kan bilda oss en hyfsad uppfattning om vad det handlar om när det gäller skidor och bindningar. När vi kommer till pjäxor handlar ju (minst) hälften om den egna foten, varför kunnig hjälp och omsorgsfull utprovning här blir betydligt viktigare. Är det orimligt att tro att vi kommer att få speciella pjäxbutiker på sikt? Att betala 5.000kr EXTRA för "service" när man köper ett par skidor med bindning är helt enkelt inte rimligt, medan det kan vara fullt motiverat att betala 1.500 för den tjänsten när man köper pjäxor. Att däremot tycka att man skall handla på en svensk webshop till svenska priser när servicenivån är den samma som när man köper någon annanstans är mer än lovligt naivt och gynnar ingen i slutändan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp