Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 854935" data-attributes="member: 32948"><p>Är verkligen prisskillnaderna så stora? </p><p>Jag snokade runt lite på conrad och jämförde lite med de svenska butikerna. Visst, euron är i botten nu, och ofta sparar man en tusenlapp på samma skida + samma bindning, exkl frakt. Men några 3-4 tusen är nog sällsynt att man sparar. De svenska butikerna HAR tvingats pressa priserna. Skulle euron vara tillbaka på "normala" nivåer, skulle mellanskillnaden i många fall vara så pass låg att de svenska butikerna ger de utländska internetbutikerna en match. </p><p></p><p>Jag tycker fri konkurrens är bra, och på lång sikt gynnas alla parter av tuff konkurrens. Jag gillar conrad! Har handlat lite bindningar därfrån till kalaspris och är mkt nöjd. </p><p>Men man ska inte sticka under stolen att köpa online har sina nackdelar - man accepterar en lägre servicegrad. </p><p>Själv handlade jag av musikvärldens sport-conrad nyligen då jag köpte ny gura och stärkare. Sparade många tusenlappar, trodde jag. Förstärkaren gick sönder och fick skickas tillbaka. Toppenservice från butiken, men jag var utan den i 6 veckor!!! (Hur skulle det vara att vara utan skidor 6 veckor under skidsäsong?) Gitarren hade en obetydlig defekt som enkelt löses genom att en del bytas ut. Jag pallar inte skicka iväg den och vänta på den, jag pröjsar för reparationen istället hos min lokala musikaffär istället. Slutsats: jag borde köpt hos min lokala musikaffär. </p><p>I fortsättningen handlar jag i musikaffären. Det kanske står en tusenlapp eller två mer på prislappen på nästa gura, men får jag grym service, ett paket strängar och en bra sladd på köpet så känner jag att det är fett värt det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 854935, member: 32948"] Är verkligen prisskillnaderna så stora? Jag snokade runt lite på conrad och jämförde lite med de svenska butikerna. Visst, euron är i botten nu, och ofta sparar man en tusenlapp på samma skida + samma bindning, exkl frakt. Men några 3-4 tusen är nog sällsynt att man sparar. De svenska butikerna HAR tvingats pressa priserna. Skulle euron vara tillbaka på "normala" nivåer, skulle mellanskillnaden i många fall vara så pass låg att de svenska butikerna ger de utländska internetbutikerna en match. Jag tycker fri konkurrens är bra, och på lång sikt gynnas alla parter av tuff konkurrens. Jag gillar conrad! Har handlat lite bindningar därfrån till kalaspris och är mkt nöjd. Men man ska inte sticka under stolen att köpa online har sina nackdelar - man accepterar en lägre servicegrad. Själv handlade jag av musikvärldens sport-conrad nyligen då jag köpte ny gura och stärkare. Sparade många tusenlappar, trodde jag. Förstärkaren gick sönder och fick skickas tillbaka. Toppenservice från butiken, men jag var utan den i 6 veckor!!! (Hur skulle det vara att vara utan skidor 6 veckor under skidsäsong?) Gitarren hade en obetydlig defekt som enkelt löses genom att en del bytas ut. Jag pallar inte skicka iväg den och vänta på den, jag pröjsar för reparationen istället hos min lokala musikaffär istället. Slutsats: jag borde köpt hos min lokala musikaffär. I fortsättningen handlar jag i musikaffären. Det kanske står en tusenlapp eller två mer på prislappen på nästa gura, men får jag grym service, ett paket strängar och en bra sladd på köpet så känner jag att det är fett värt det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp