Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 862698" data-attributes="member: 35223"><p>Min vän, nu tycker jag du överdriver å det grövsta. </p><p></p><p>Bara för att det är begagnat betyder det inte att det ska vara gratis. </p><p></p><p>Om vi nu tar Völkl Gotaman som du länkade till. En SNABB googleing gav priset 550€ och sen vet vi ju att duken kostar ca 300€ ny = 800€. </p><p>Jag är väl medveten om att du inte har samma möjlighet till garanti osv som den ursprungliga köparen samt att det säkert går att plocka ihop något paket eller hitta ett erbjudande osv. Men att begära grov räknat 2/3 av nypriset för en skida som är åkt 1 dag tycker jag inte jag är överpris eller att han ska hängas ut som om han försöker lura någon. Sen är det väl upp till köparen att värdera om HAN tycker det är värt att spara 1/3 av priset mot att få en 1 dag gammal skida. </p><p></p><p>Självklart kan man hitta en billigare skida med samma användningsområden, men det är väl inte riktigt det som diskuteras. </p><p></p><p>När man tar en 6 år gammal skida och skriver att den endast är 2 år och man dessutom vill ha lika mkt som det går att köpa en ny från tysken, DÅ tycker jag helt klart att man ska hamna i denna tråden. Men bara för att man vill ha ut en vettig peng för sina "nästan" nya skidor känns inte som en bra anledning att hamna här. </p><p></p><p>Men du får gärna utveckla vad du skulle vara beredd att betala för Gotaman eller om du kan visa på en likadan setup mkt billigare ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 862698, member: 35223"] Min vän, nu tycker jag du överdriver å det grövsta. Bara för att det är begagnat betyder det inte att det ska vara gratis. Om vi nu tar Völkl Gotaman som du länkade till. En SNABB googleing gav priset 550€ och sen vet vi ju att duken kostar ca 300€ ny = 800€. Jag är väl medveten om att du inte har samma möjlighet till garanti osv som den ursprungliga köparen samt att det säkert går att plocka ihop något paket eller hitta ett erbjudande osv. Men att begära grov räknat 2/3 av nypriset för en skida som är åkt 1 dag tycker jag inte jag är överpris eller att han ska hängas ut som om han försöker lura någon. Sen är det väl upp till köparen att värdera om HAN tycker det är värt att spara 1/3 av priset mot att få en 1 dag gammal skida. Självklart kan man hitta en billigare skida med samma användningsområden, men det är väl inte riktigt det som diskuteras. När man tar en 6 år gammal skida och skriver att den endast är 2 år och man dessutom vill ha lika mkt som det går att köpa en ny från tysken, DÅ tycker jag helt klart att man ska hamna i denna tråden. Men bara för att man vill ha ut en vettig peng för sina "nästan" nya skidor känns inte som en bra anledning att hamna här. Men du får gärna utveckla vad du skulle vara beredd att betala för Gotaman eller om du kan visa på en likadan setup mkt billigare ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp