Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 862751" data-attributes="member: 1008"><p>Varför jag tyckte annonsen var dålig; 5k för ett par skidor från 2008 med en förlegad konstruktion är alldeles för mycket. 3,5k vore kanske ett mer rimligt pris enligt mig och då enbart pga av bindningen och att hudar följer med.</p><p></p><p>André säljer en jävla massa skidor (mest Völkls friåkningsmodeller men även en del annat) som alla är helt nya eller åkta på 1-5 dagar och har gjort så i flera år. Det handlar inte om skidor som använts utan som tagits hem någonstans ifrån enbart för att säljas. När det görs i hans utsträckning så kallar iaf jag det för företagsmässig försäljning.</p><p>Den andra annonsen på ett par av årets Gotama var 800:- billigare, fortfarande aningens dyrt enligt mig. Men helt klart bättre än de 5800 som André kräver. Skidor som är begagnade har du inget kvitto eller inköpsställe som kan hantera garantiärenden etc. Därför bör priset reflektera detta.</p><p></p><p>Gamla Gotama är värdelösa enligt mig, att dom ansågs som bra för 3-4 år sedan har inget med saken att göra. Det har hänt så mycket i skidkonstruktionerna sen dess så att dessa är hopplöst utdaterade. Du kan dra paralleler till dator-, tv- eller övriga elektronikbranschen. Saker du köpte för 3-4 år sedan är knappt värda råvarukostnaden i dagsläget.</p><p></p><p></p><p>Edit: Ganska exakt samma pris som du får ett par nya för hos tysken <a href="https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=73481" target="_blank">https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=73481</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 862751, member: 1008"] Varför jag tyckte annonsen var dålig; 5k för ett par skidor från 2008 med en förlegad konstruktion är alldeles för mycket. 3,5k vore kanske ett mer rimligt pris enligt mig och då enbart pga av bindningen och att hudar följer med. André säljer en jävla massa skidor (mest Völkls friåkningsmodeller men även en del annat) som alla är helt nya eller åkta på 1-5 dagar och har gjort så i flera år. Det handlar inte om skidor som använts utan som tagits hem någonstans ifrån enbart för att säljas. När det görs i hans utsträckning så kallar iaf jag det för företagsmässig försäljning. Den andra annonsen på ett par av årets Gotama var 800:- billigare, fortfarande aningens dyrt enligt mig. Men helt klart bättre än de 5800 som André kräver. Skidor som är begagnade har du inget kvitto eller inköpsställe som kan hantera garantiärenden etc. Därför bör priset reflektera detta. Gamla Gotama är värdelösa enligt mig, att dom ansågs som bra för 3-4 år sedan har inget med saken att göra. Det har hänt så mycket i skidkonstruktionerna sen dess så att dessa är hopplöst utdaterade. Du kan dra paralleler till dator-, tv- eller övriga elektronikbranschen. Saker du köpte för 3-4 år sedan är knappt värda råvarukostnaden i dagsläget. Edit: Ganska exakt samma pris som du får ett par nya för hos tysken [URL]https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=73481[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp